Vrei să ai picioare sănătoase? 3 sfaturi pentru picioarelor tale

ngrijirea constantă la nivelul picioarelor asigură o sănătate optimă a acestora. Tehnicile prin care poți avea grijă de picioarele tale, astfel încât să le poți menține într-o formă cât mai bună, sunt foarte simplu de implementat. Iată 3 recomandări inspirate, în acest sens: 

1. Exfolierea pielii de la nivelul picioarelor 

Exfolierea reprezintă procesul prin care pielea moartă de pe față și corp este îndepărtată, pentru un aspect sănătos și neted al pielii. [1] 

Se recomandă ca exfolierea picioarelor să fie introdusă cel mult 1-2 ori în rutină săptămânală de îngrijire a pielii, pentru ca pielea să se poată calma între sesiuni, mai ales în cazul în care te confrunți cu piele uscată sau sensibilă pe picioare. [1] 

Dacă ai pielea grasă, te poți exfolia mai des, însă este recomandat să citești cu atenție instrucțiunile de pe eticheta oricărui produs exfoliant, utilizând cu delicatețe pe piele orice soluție pentru exfoliere mecanică: perie exfoliantă, bureți exfolianți, mănuși exfoliante etc [1] 

Exfolierea picioarelor durează aproximativ 3 minute, atunci când utilizezi exfolianți manuali, precum cei pe care i-am amintit puțin mai devreme. Însă acest interval de timp poate varia în funcție de cantitatea de piele moartă ce trebuie îndepărtată sau dimensiunea piciorului. [1] 

Exfolianții chimici pentru pielea picioarelor pot fi utilizați mai des, deoarece nu implică o acțiune cu un caracter abraziv asupra pielii, ci o dizolvare a celulelor moarte. Anumite produse din această categorie necesită spălare după aplicare, în timp ce altele pot fi lăsate să acționeze asupra pielii picioarelor, pe întreaga durată a nopții. [1] 

2. Hidratarea pielii de la nivelul picioarelor 

O crema hidratanta pentru picioare este un produs recomandat pentru o utilizare zilnică, în cadrul rutinei de îngrijire a pielii, mai ales în cazul pielii foarte uscate și aspre. 

Această soluție pentru hidratarea picioarelor poate susține simultan și restabilirea barierei de protecție a pielii, atunci când produsul conține ingrediente active precum ceramidele. Crema hidratantă pentru picioare trebuie să intre rapid în piele, să îmbunătățească textura acesteia și să nu conțină parfum, parabeni sau săpun, astfel încât să nu producă iritații. 

O cremă hidratantă pentru picioare poate avea și caracter exfoliant, datorită formulei sale concepute alături de medici dermatologi. Pentru a-ți putea hidrata corect pielea picioarelor, în funcție de specificul acesteia, cere sfatul medicului dermatolog. 

3. Stimularea circulației la nivelul picioarelor

Pentru a avea o bună circulație de sânge în vasele și arterele de la nivelul picioarelor, poți pune în practică o mulțime de sfaturi, simplu de realizat în timpul liber. Iată o serie de exemple: 

3.1. Plimbările 

Acest tip de mișcare reprezintă o recomandare prioritară pentru stimularea circulației de la nivelul picioarelor. Chiar și 5 minute de mers zilnic pe jos sunt esențiale, în acest sens. Mărește treptat timpul destinat plimbărilor pe jos și viteza, pe măsură ce corpul capătă rezistență la efort. [2] 

3.2. Yoga pentru sănătatea picioarelor 

Exercițiile de yoga pot îmbunătăți circulația sângelui în picioare. Alte efecte benefice ale acestui tip de activitate includ: scăderea tensiunii arteriale și îmbunătățirea flexibilității. [2] 

Pozițiile pentru yoga variază de la ușoare la intense. De asemenea, yoga pentru sănătatea picioarelor este recomandată și atunci când: 

  • ești însărcinată 
  • te confrunți cu diabetul.  [2] 

3.3. Purtarea de ciorapi compresivi

Ciorapii compresivi pot îmbunătăți dinamica fluxului de sânge la nivelul picioarelor, contribuind în același timp la reducerea umflăturilor și ameliorarea senzațiilor de durere locale. [2] 

De asemenea, ciorapii compresivi pot fi recomandați persoanelor care se confruntă cu varice și insuficiență venoasa, sau pacienților care au suferit recent o intervenție chirurgical, pentru a preveni formarea cheagurilor de sânge. [2] 

De asemenea, aceste produse oferă confort membrelor inferioare, atunci când ai un job ce implică statul în picioare pentru o bună parte a programului de lucru. Așadar, ciorapii compresivi sunt pe cât de practici, pe atât de confortabili. [2] 

Nivelurile de compresie variază de la un produs la altul. Pentru a alege cea mai bună soluție pentru nevoia ta, îți recomandăm să ceri sfatul medicului specialist. [2] 

Iată 3 sfaturi inspirate pentru sănătatea picioarelor tale. Simplu de pus în practică, acestea permit un nivel mult mai ridicat al senzației de bine. Discută cu specialistul despre ce alte opțiuni al la dispoziție, pentru o îngrijire corespunzătoare a picioarelor, cu un minim de efort. 

REFERINTA: 

  1. Gallagher, Grace. “How to Exfoliate Legs Safely With Store-Bought PRODUCTS, Diy Remedies.” Healthline, Healthline Media, www.healthline.com/health/exfoliate-legs. Published April 18, 2020. Accessed September 19, 2021
  2. Hecht, Marjorie. “How to Increase Circulation in Your Legs with and without Exercise.” Healthline, Healthline Media, www.healthline.com/health/how-to-increase-circulation-in-legs. Published October 24, 2019. Accessed September 19, 2021

 

loading...
loading...