Studiu: trei cani de ceai pe zi te scapa de hipertensiune si boli de inima
Poate parea incredibil, insa consumul de apa este singurul care il depaseste pe cel de ceai, acesta fiind plin de polifenoli si antioxidanti, care s-au dovedit apti si in oprirea cresterii celulelor canceroase.
Oamenii de stiinta de la University of Western Australia si Unilever au descoperit ca trei cesti de ceai negru pe zi scad atat tensiunea arteriala sistolica cat si cea diastolica. Nu se stie insa ce efecte are ceaiul baut cu cu lapte.
In cazul in care fiecare persoana ar consuma trei cesti de ceai negru pe zi, cazurile de boli de inima ar scadea cu aproximativ zece procente, potrivit specialistilor, iar un studiu de la Universitatea Harvard arata ca ceaiul intareste si sistemul imunitar al organismului.
Profesorul Jonathan Hodgson, conducatorul cercetarilor, a declarat: "Exista deja dovezi clare ca ceaiul este bun pentru sanatatea inimii, dar aceasta este o descoperire importanta, deoarece demonstreaza o legatura intre ceai si un factor de risc major pentru bolile de inima."
Ce inseamna tensiunea arteriala?
Tensiunea arteriala se masoara in doua numere. Primul este sistolicul si semnifica tensiunea exercitata de sange asupra vaselor cand inima se contracta. Al doilea numar este diastolicul si reprezinta presiunea sangelui in timpul perioadei de relaxare a inimii.
In cadrul unui mic studiu, in Australia, au fost recrutate 95 de persoane cu varstele cuprinse intre 35 si 75 de ani. Acestea au baut fie trei cesti de ceai negru, fie un placebo, cu aceeasi aroma si acelasi continut de cofeina, dar nu derivate din ceai.
Dupa sase luni, cercetatorii au descoperit ca, in comparatie cu grupul care a consumat placebo, participantii care au baut ceai negru au avut un numar sistolic mai mic si tensiunea diastolica cuprinsa intre 2 si 3 mmHg (milimetri coloana de mercur).
O astfel de scadere a tensiunii arteriale poate duce la o scadere cu zece procente a numarului de persoane cu hipertensiune arteriala si boli de inima.
Studiul va fi publicat in aceasta saptamana in Archives of Internal Medicine.
Cu toate ca ceaiul are un asemena efect impotriva tensiunii arteriale ridicate, Tracy Parker, de la British Heart Foundation (BHF), a declarat pentru Mail Online: "Este important sa intelegem ca o ceasca de ceai nu va anula un regim alimentar mai sarac. Exista dovezi ca proprietatile antioxidante din ceai ar putea oferi beneficii inimii, dar sunt necesare mai multe cercetari pentru a intelege cum actioneaza ceaiul in reducerea tensiunii arteriale."
Asadar, pe langa ceai, la fel de importante pentru sanatate sunt consumul redus de sare si alcool alternat cu mese bogate in fructe si legume, ca si activitate fizica zilnica pentru o tensiune arteriala scazuta si un corp sanatos in general.
Sursa: vezi articolul original





































