Proiectul minier Rosia Montana este de departe cel mai controversat proiect de acest fel din Romania. De 14 ani, polemicile care s-au iscat, au tinut investitorii in stand-by, cu toate ca acestia au promis obtinerea a sute de tone de aur in urma exploatarii miniere a zonei.
Totul a inceput in 1997, cand compania canadiana Gabriel Resources a concesionat terenul pe care intentiona sa construiasca cea mai moderna mina din Europa pentru suma de trei milioane de euro.
Proiectul consta în deschiderea celei mai mari exploatari aurifere la suprafata prin cianurare din Europa, care va cuprinde, în Valea Rosia, patru cariere deschise si o uzina de prelucrare cu cianuri a aurului si argintului, iar în Valea Corna un iaz de decantare a substantelor chimice cu o suprafata de 367 hectare.
View Larger Map
Una din principalele temeri cu privire la acest proiect este legata de un posibil accident ecologic asemanator celui de la Baia Mare din anul 2000, când ruperea unui baraj al iazului de decantare a dus la poluarea cu cianura a Tisei si a Dunarii, moartea a 1.200 tone de peste si contaminarea resurselor de apa a 2 milioane de oameni.
Proiectul minier, in urma caruia ar urma sa se obtina 300 de tone de aur si 1.600 de tone de argint este prevazut sa se desfasoare pe o perioada de 25 de ani, dintre care ultimii 8-9 ani constau in reabilitarea zonei.
Compania canadiana s-a asociat cu Minvest Deva, reprezentanta a statului roman, formand societatea mixta Rosia Montana Gold Corporation SA, al carei actionar majoritar este compania canadiana. In 1999, Minvest Deva a obtinut de la Agentia Nationala de Resurse Minerale (ANRM) "licenta de concesiune pentru exploatarea minereurilor auro-argintifere" din perimetrul minier de la Rosia Montana in urma unei hotarari de Guvern semnata de premierul Radu Vasile, Radu Berceanu ca ministru al Industriei si Comertului si de Decebal Traian Remes, ca ministru de Finante. Licenta de exploatare a devenit subiect de controverse puternice, cand a fost transferata in octombrie 2000 de la compania romaneasca la consortiul RMGC fara a se organiza o licitatie in acest sens.
In jurul acestui proiect s-au format doua tabere: pe de o parte sustinatorii lui, care invocau argumente de ordin financiar si social, pe de alta parte opozantii, in mare parte ONG-uri care invocau in special argumente de ordin ecologic. Se pare ca principala problema contestata este exploatarea minereului care urma sa se realizeze prin procedeul de cianurare, ce presupune folosirea cianurii (substanta estrem de nociva) pentru separarea aurului de celelalte sedimente.
Principiile chimice ale procesului de cianurare nu s-au schimbat de când au fost descoperite, cu aproape 120 de ani în urma. Minereul este macinat sub forma de pulbere fina, cianura diluata este amestecata cu pulberea obtinuta în tancuri, într-o perioada de timp suficienta pentru dizolvarea aurului, în general circa 24 de ore, apoi aurul este îndepartat din solutie.
CINE SUNT OPOZANTII
Opozantii proiectului si-au impus in nenumarate randuri punctul de vedere in legatura cu pericolul asupra caruia este supus mediul in urma explotarii miniere. Unul dintre ele a constat in depunerea unei motiuni simple in Parlament, in 2002, de catre PRM si infiintarea unei comisii speciale care sa analizeze proiectul indeaproape.
Un punct de cotitura in evolutia discutiilor pe marginea proiectului minier l-a marcat momentul in care Academia Romana si-a exprimat pozitia nefavorabila in legatura cu acest proiect. Institutia, care are un cuvant greu in cazul de fata a analizat atât aspectele de mediu ale proiectului, cât si pe cele tehnice, economice si culturale, ajungând in 2004 la concluzia ca acesta nu este oportun. Academia a cerut public abandonarea proiectului invocând argumente de ordin tehnic, ecologic, economic si cultural.
Printre opozantii proiectului se mai numara si Ungaria, care se teme de un alt eventual dezastru ecologic precum cel de la Baia Mare din 2000, care a distrus o parte din vegetatia existenta pe albia raului Tisa, dar si cateva zeci de organizatii non-guvernamentale care s-au grupat intr-o miscare de mai mare amploare denumita Salvati Rosia Montana, initiata de una dintre cele mai importante ONG-uri: Alburnus Maior.
CINE SUNT SUSTINATORII
Pe de alta parte, exista si persoane care sustin proiectul, desi sunt putini cei care si-au mentinut pozitia de-a lungul timpului. Astfel, principalii sustinatori sunt membrii Partidului Liberal Democrat in frunte cu presedintele Traian Basescu.
Tot de partea companiei sunt si o parte dintre localnici, care de-a lungul anilor au fost angajati in diferite faze ale proiectului. Unii dintre ei si-au vandut locuintele catre companie si au primit, in schimb, functii inalte in comuna. De altfel, potrivit unor date citate de Mediafax, la un moment dat peste doua treimi dintre alesii locali din Rosia Montana erau si angajati ale RMGC.
Compania a mai beneficiat de sustinerea mai multor experti în diferite aspecte legate de proiect, de la specialisti în probleme de mediu la analisti economici de anvergura lui Bogdan Baltazar, cunoscut consultant financiar si bancher, fost presedinte al BRD.
Pareri pro au avut, de-a lungul timpului, si unii politicieni membrii ai unor cunoscute formatiuni politice, cu toate ca pozitia lor nu a fost constanta. Cel mai elocvent exemplu este UDMR, care prin intermediul lui Attila Korodi, ministru al Mediului in anul 2007, a intrerupt pentru mai bine de doi ani procedura de autorizare a investitiei din punct de vedere al mediului. Pe de alta parte, mai multi membrii ai UDMR au dat de inteles de-a lungul celor aproape 15 ani de dispute ca ar fi de acord cu proiectul, in ciuda prefuzului radical al Ungariei.
PSD si PNL sunt trecuti tot la capitolul sovaielnici. În 2002, pe când era în opozitie alaturi de PD, PNL anunta ca nu sustine motiunea simpla initiata de PRM împotriva guvernarii PSD pe tema proiectului Rosia Montana. Noua ani mai târziu, PSD, care în 2002 parea ca sustine proiectul, îl critica dur prin vocea liderului Victor Ponta, pe seful statului, pentru pozitia sa clar favorabila proiectului, spunând ca argumentele acestuia sunt "pentru prosti". Acestei pozitii i se asociaza si PNL.
CE INSEAMNA ROSIA MONTANA IN CIFRE
Pe scurt, proiectul Rosia Montana prevede organizarea celei mai mari exploatari aurifere din Europa, pentru extragerea unei cantitati de aproximativ 300 tone de aur si 1600 tone de argint, prin metoda excavarilor la suprafata, in patru cariere deschise, estimate la 100 hectare fiecare, prin decopertare, care insemna extragerea unei cantitati de peste 220 milioane tone de minereu. Roca sterila va fi depozitata in doua halde (Cetate, 66 hectare, si Carnic, 70 ha). Reziduurile epuizate, rezultate in procesul tehnologic dupa extractia aurului si argintului, vor fi acumulate intr-un bazin de decantare (lac deschis) cu o capacitate de 250 milioane tone si o suprafata estimata la aproximativ 100 hectare (600 ha dupa alte surse), in spatele unui baraj inalt de 180 metri, construit din roca sterila, potrivit datelor Academiei Romane.
In urma exploatarii, Firma Rosia Montana Gold Corporation, in calitate de actionar majoritar, dupa numarul de actiuni, va obtine 80% din profit, in timp ce statul roman va beneficia de 20% din rezultatul obtinut plus redeventa de exploatare, care este estimata la cateva milioane de dolari anual.
Se preconizeaza ca proiectul creeaza pe toata durata lui un numar de aproximativ 4.000 de locuri de munca intr-o zona cunoscuta ca fiind deficitara din acest punct de vedere, cu toate ca multe dintre ele sunt cu caracter sezonier.
Initiatorii proiectului sustin ca vor reabilita Rosia Montana, asupra caruia apasa de sute de ani o poluare istorica provocata de mineritul facut in conditii rudimentare.
CE INSEAMNA ROSIA MONTANA PENTRU MEDIU
Potrivit raportului elaborat de Academia Romana, tehnologia folosita si care se bazeaza pe extragerea aurului prin tratarea minereului macinat cu solutie de cianura de sodiu, pericliteaza in mod serios mediul ambiant. Institutia aminteste ca in ultimii 30 de ani au avut loc zeci de accidente ecologice in tari in care a fost folosit procedeul similar.
De asemenea, namolurile si apele rezultate din procesul tehnologic prezinta riscuri de poluare grava si prin continutul de metale grele toxice extrase din minereu, mai persistente chiar decat cianura si care nu pot fi neutralizate. Tehnologia preconizata in proiect pentru distrugerea cianurii, cu ajutorul dioxidului de sulf (in rezervoare amplasate in aer liber) introduce si ea un potential agent poluant suplimentar.
Academia Romana mai precizeaza ca prin exploatarea la suprafata (in cariera deschisa) produce o degradare semnificativa a mediului natural, lasand in urma cratere imense si masive depozite de material steril. Alte aspecte negative si periculoase in raport cu mediul constau in poluarea aerului, apelor si solului din zona, produsa de mijloacele tehnice de exploatare la suprafata (prin decopertare) si de transportul masiv, cu utilaje grele (camioane de 150 tone), a unor cantitati uriase de minereu si material steril nu poate fi ignorata.
Exploatarea excesiva produce distrugerea peisajului caracteristic Muntilor Apuseni anuleaza potentialul turistic si elimina perspectiva unei valorificari durabile a zonei concepute pe aceasta baza, pe o raza mare, nu numai la Rosia Montana.
De asemenea, posibilitatea scurgerii apelor din bazinul de decantare, infiltrarile in subteran, formarea de acid cianhidric (un gaz extrem de toxic) in timpul verii mai ales sub influenta unor ploi acide reprezinta riscuri deloc de neglijat, mai ales in conditiile in care in vecinatatea minei se afla unele localitati populate (Campeni, Abrud), desi RMCG spune ca nivelul concentratiei de cianura in apa din iazul de decantare va fi intre 5 si 7%, mult sub nivelul maxim impus de lege.
CINE SE AFLA IN SPATELE EXPLOATARII MINIERE DE LA ROSIA MONTANA
In spatele companiei Gabriel Resources, care detine 80% din actiunile la Rosia Montana Gold Corporation se afla nume cu greutate din business-ul mondial, potrivit unei analize efectuate de Mediafax.ro. Printre acestia, cunoscutului miliardar american John Paulson, care detine fondul de hedging Paulson&Co si Thomas Kaplan, un investitor important în proiecte aurifere, care detine gigantul Electrum Strategic Holdings.
Potrivit analizei, toti actionarii cunoscuti ai grupului Gabriel Resources sunt mari investitori în aur si au facut o buna parte din avere prin astfel de afaceri.
Paulson a devenit miliardar în 2007, când a obtinut 3,5 miliarde de dolari pariind împotriva creditelor ipotecare subprime. Acesta si-a umflat profitul anul trecut cu 5 miliarde de dolari mizând pe aur. Paulson a stabilit astfel un nou record pentru industria fondurilor de hedging. Mai mult de o treime din activele administrate de Paulson, de 36 miliarde de dolari, sunt conectate la industria aurului.
Thomas Kaplan are o avere estimata de Forbes la 1,7 miliarde de dolari, o mare parte a castigului sau provenind din investitiile in aur. Acesta este, de asemenea, un istoric cu educatie la Oxford care s-a reprofilat în investitor.
Beny Steinmetz, un alt mare investitor al Gabriel Resources controleaza a doua avere din Israel, estimata de Forbes la 6 miliarde de dolari, mai mica doar decât cea a familiei lui Sammy Ofer, decedat în luna iunie.
Steinmetz face afaceri cu diamante si aur. Acesta a dat lovitura anul trecut, cand a vândut grupului brazilian Vale, pentru 2,5 miliarde de dolari, 51% din actiunile companiei sale din Guinea, care se ocupa cu mineritul fierului.
De asemenea, trebuie mentionata si implicarea celebrului om de afaceri George Soros, actionar al grupului Newmont, care la randul sau este actionar al Gabriel Resources. Newmont este unul dintre cei mai mari producatori de aur din lume, cu afaceri de 9,5 miliarde de dolari în 2010. Soros a vandut insa in luna mai actiunile, precizand ca "aurul este balonul speculativ suprem"
I. G.
Adaugat de ion chindris
la data 2012-04-03, 0:01
STIMATE D-L. BUREBISTA (GOIE). DACA PRIMESTI CEVA , INSEAMNA CA LASI CUIVA CEVA SI DACA PRIMESTI ,,STOIUL"CUM AI PRIMIT PE URANIUL EXPLOATAT DE RUSI. CE LASI URMASILOR? -NU STOIU? CU STIMA SI RESECT D-LE. BUREBISTA, DE PE MELEAGURILE CELUI MAI MARE CNEZAT A LUI BOGDAN VODA DESCALETORULUI MOLDOVEI(IEUD).SI CRED CA IESTI O VICTIMA A TIGANIEI U.S.L. ......
Adaugat de stelian
la data 2012-04-02, 23:54
Primele si cele mai urgente nevoi ale tale sunt o carte de gramatica si o farima de creier. Pai USL-ul a adus Rominia in starea asta natingule? In 2008 Romania avea datorii externe de 32 de miliarde euro . Acum la 4 ani datoria e de 91 MILIARDE euro . Usl-ul a facut-o pramatie?
Adaugat de ion chindris
la data 2012-04-02, 23:08
TREZITI-VA BRE FRATILOR,CUM SA-L DAM PENTRU PUTIN ? SA MAI PUNEM PAMINT PESTE EL,SI SA ASTEPTAM RUSII LUI PUTIN SA-L IA EI, ASA CUM NE-AU LUAT URANIUL SI NE-AU DAT ,, STOIUL " PENTRU-CA, ASA NE INVATA FILOSOFIA EPICURISTA,NEBUNO GRECO,TIGANO-BIZANTINA A U.S.L.-ului . SUBMINATORII ECONOMIEI ROMANESTI......
Adaugat de
la data 2012-04-02, 14:08
Hei. Stie cineva de unde a plecat tot proiectul asta? Adica cine l-a semnat si cum de firma canadiana s-a axat pe exploatarea aurului din Romania?
Mi se pare cel mai prost proiect ever. Suntem aasa de bogati...incat nu conteaza daca pierdem 300 de tone de aur si 1600 de argint in schimbul a catorva locuri de munca si un procent mic din profit...
Stie cineva de unde a pornit tot proiectul asta? Cine l-a semnat prima data? Multumesc frumos :)
Adaugat de Munca de acasa
la data 2012-03-25, 14:30
Primesti bani pentru a da click pe reclame ! Pentru a aduna un venit considerabil este important sa dai click-uri in mod constant in fiecare zi. http://www.neobux.com/?rh=636F64696E6F
Adaugat de Munca de acasa
la data 2012-03-25, 14:29
Primesti bani pentru a da click pe reclame ! Pentru a aduna un venit considerabil este important sa dai click-uri in mod constant in fiecare zi. http://www.neobux.com/?rh=636F64696E6F
Adaugat de liluta
la data 2012-03-21, 14:51
Rosia Montana e a romanilor si a Romaniei. Daca se va exploata, in continuare, putem spune ca poporul roman va disparea cat de curand. Nu vom mai avea nimic de valoare, iar urmasii urmasilor nostri ne vor critica ca nu am fost in stare sa le lasam o tara! Stop Exploatarii Rosia Montana!!!!!!!!!
Se va duce aurul, argintul, uraniu si celelalte metale pretioase ................ si o sa dispara si locurile de munca "stimabililor" care faceti atata reclama, atunci ce veti face???? O sa priviti jaful care a ramas si copii handicapati!!!
Adaugat de busebista
la data 2012-03-16, 10:07
fratilor eu zic ca nu mai are rost sa ne mai plangem sa trecem la actiune nu suntem de acord si gata sa manifestam cu totii impoptriva acestei hotii sa ne mobilizam mai repede cat mai avem pentru ce ., un Nu categoric proiectului Rosia M0ntana in actuala varianta , este un bun al poporului roman si ca atare trebuie sa fim intrebati .,in strada cu totii sa manifestam sa ne vada o lume intreaga numai asa putem opri hotia si minciuna in tara
Adaugat de rodica
la data 2012-03-07, 14:57
complimente,esti un adevarat poet,cam dramatic ce-i drept dar cred ca e consecinza istoriei contemporane romaneasca.
Adaugat de Virgil Ciuca
la data 2012-02-26, 15:04
Chemare la judecată
Voi, ce ne-aţi vândut la Piaţă,
Vreţi să ne vindeţi şi ţara.
Nu v-ar apuca în viaţă
Nici cucul, nici primăvara!
Voi, ce ne-aţi vândut în piaţă,
Acum vreţi să vindeţi munţii.
Nu v-ar mai găsi în viaţă
Nici copiii, nici părinţii!
Voi, ce ne-aţi pângărit glia
Şi-aţi uitat c-avem şi cruci,
Lovi-v-ar apoplexia,
Criminali şi eunuci!
Voi, ce-aţi dezbinat poporul
Şi v-aţi rotunjit averea,
Împreună cu soborul
Ne-aţi vândut şi căpisterea.
Voi, ce ne-aţi scufundat flota,
Vreţi să-necaţi România,
Voi ne-aţi pregătit Golgota
Şi ne-aţi întinat mândria.
Aţi vândut averea ţării,
Ne-aţi distrus aşezământul
Cum e ziua disperării,
De v-ar înghiţi mormântul!
Voi, ce-aţi vândut România
La bănci şi la licurici,
Voi ne-aţi năpădit ca râia -
Trădători şi venetici!
Voi, ce ne-aţi vândut pământul,
Ne-alungaţi peste hotare.
Să nu mai rostiţi cuvântul
De ROMÂN, că mult ne doare!
Aţi schimbat legile ţării,
Chiar şi Constituţia
Căci în ziua deşteptării
Vreţi să ne-ngropaţi cu ea.
Sfârtecat-aţi harta ţării,
Ordin de globalizare,
Nu v-ar apuca în viaţă
Paştele şi Postul Mare!
Voi ne-nmormântaţi cu nunta
Dup-o lege vinovată,
Aşa v-a cerut Oculta,
Eu vă chem la judecată
Voi, ce ne-aţi vândut la Piaţă,
Voi, ce ne-aţi trădat şi ţara,
Nu v-ar apuca în viaţă
Nici cucul, nici primăvara!
Virgil Ciuca
12 aprilie 2011
La arme
Ajunge văicăreala, popor român la arme
Ajunge rugăciunea şi jalbele la poartă,
Nu aştepta pomană când stâncile se sfarmă,
Nu ai de-ales române, tu eşti stăpân pe soartă!
De ce suporţi minciuna şi vorbele deşarte
Când clasa hrăpăreaţă te-a-ngenuchiat cu sila,
Ia sapa şi securea şi singur fă-ţi dreptate,
Nu te sfii să spânzuri în piaţă camarila.
Nu te-amăgi cu vorbe oculte din scriptură,
Biserica şi popa îţi predică de moarte,
Ridică eşafoduri, condamnă impostura,
Ea te ţine de veacuri în neguri fără carte.
Cu rugăciuni la ceruri ei zilnic te îmbată,
Cu vorbe globaliste, cu-o lume fără ţară,
Nu te lăsa sedus de-o vorbă idolatră,
Renunţă să mai duci o viaţă băjenară.
La arme fraţi români cu inima vitează.
Amanetând o ţară la hoarde migratoare
Mai toţi parlamentarii te vând şi te trădează,
Şi pentru tine casa acum e o-nchisoare!
Când ţara e condusă de hoţi şi haimanale,
Când guşti pâinea amară de grâu din altă ţară,
Fă-ţi tancuri din tractoare, din seceră pistoale,
Nu vezi că ne vândură şi Roşia Montană!
Cum justiţia e oarbă vândută pe arginţi,
Cu-armata fără arme plină de generali
Cu preşedinţi de ţară ce par ieşiţi din minţi,
Visteria e goală plină cu şobolani!
La arme fraţi români se ne-rolăm sub arme,
Din optzecinoua- ncoace suntem o colonie,
Ţara-i secătuită, copii ne mor în spasme,
Părem o ţărişoară numai pe o hârtie!
La arme rupeţi lanţuri, spânzuraţi camarila
Nu aşteptaţi zadarnic pe Dumnezeu cu mila!
Virgil Ciucă
Adaugat de Munca de acasa
la data 2012-02-23, 22:11
Primesti bani pentru a da click pe reclame ! Pentru a aduna un venit considerabil este important sa dai click-uri in mod constant in fiecare zi. http://www.neobux.com/?rh=636F64696E6F
Adaugat de Munca de acasa
la data 2012-02-23, 22:10
Primesti bani pentru a da click pe reclame ! Pentru a aduna un venit considerabil este important sa dai click-uri in mod constant in fiecare zi. http://www.neobux.com/?rh=636F64696E6F
Adaugat de Amanda
la data 2012-02-20, 20:36
Felicitari Domnule Aurel,acesta este adevarul.
Sustin includerea Rosiei Montane in Patrimoniul UNESCO.
De urgenta retragerea Statului Roman din acea groteasca
si rusinoasa firma Gabriel... si cum se mai numeste,
pentru ca nu merita sa-i retinem numele.Dizolvarea acestei firme monstruoase,plina de oameni controversati la nivel international,care au secatuit tarile africane si vin si la noi sa semene dezastrul.
Adaugat de cristi
la data 2012-02-17, 21:42
daca ceausescu nu a exploatat acest zacamant,stiind ca exista dar cunoscand si riscurile deosebit de mari,cred ca cei de acum ce nu se ridica nici la glezna lui ,ar trebui sa lase lucrurile in pace,si cu 3 milioane de euro investitii,gabriel hotul s.a. cum naiba le spune ,cum pot sa ceara 80 % din profit?eu propun ,ca daca incep extracctia sa platim toti romanii transportul si sa le trimitem lui soros si celorlalti serpi,cate un camion de pamant cu cianura si sa-l ingopam in el ,poate ca asa va trai vesnic,doamne cat de slabi au ajuns sa fie romanii,dupa ce ai legi ca protejeaza furtul cu diplomatul si nu poate nimeni sa-i puna in teapa in piata publica sa se invete minte,ca cica e impotriva drepturilor omului, ce om ca cine fura e o bestie nu om si bestia o omori ca sa nu te omoare ea pe tine,
Adaugat de andy
la data 2012-02-06, 22:56
acum vin cainii astia nenorociti cu mesajul: romanii vor doar sa munceasca. futu-va mortii mamelor voastre, daca nu v-as omora, decat sa fiu sclav la voi. asta vrem noi, sa muncim pentru voi? ne fac sclavi pe fata in tara noastra. e incredibil. mars afara, nenorocitilor, nemancati ce sunteti.
este fals ce spune petrom, contribuie cu 6 mrd in 10 ani la buget? de unde? de la ei? acei bani intrau in trecut in buzunarul oamenilor mai mici, dar romani, fie ei directori, directorasi, sefi de statie. acum se duc in austria. e mai bine asa? petrom facea si in trecut bani, la fel ca acum 100%, numai ca furau romanii cam tot. mai bine decat acum, acum iau austriecii tot, preturile au crescut cu 100% la pompa in cativa ani. nenorocitilor, niste cersetori si hoti nemernici, de-aia e bine ca-i furam pe javrele astea de occidentali cu fumuri in cap.
pt a ramane la subiect: repet: cei care vand aurul sunt TRADATORI de TARA si TREBUIE spanzurati. iar cei care fac reclama aceea ordinara ar trebui sa li se ia cetatenia romana si condamnati la moarte. ar trebui schimbata constitutia pentru acesti tradatori. niste javre, trebuie eliminati. de ce nu ia guvernul masuri? cat a luat basescu sa spuna ca vrea rosia montana. i-au transferat, ca americanii de la deveselu cateva zeci sau sute de milioane in conturile lui grase de prin antigua si isle of man?
Adaugat de rosu
la data 2012-02-06, 17:50
Cu tot respectul pentru cei care au realizat articlul, bineinteles documentandu-se si nu doar cu copy/paste din alte articole de presa (oare!?), dar poza postata este de la mina existenta de cupru de la Rosia Poieni si nu de la actuala mina de aur la cere se face referire in articol adica Rosia Montana.
Adaugat de Camelia
la data 2012-02-03, 4:23
Este incredibil ca ministrul mediului mai sta pe ganduri daca sa dea sau nu acordul de mediu pentru un proiect atat de periculos! Pentru guvernantii de acum doar banul conteaza adica banul care intra in buzunarul lor!!!!!!!!!!!!!!!!!! Daca din nenorocire pentru Romania aceasta expluatare va incepe toti cei care au fost de acord cu proiectul ar trebui sa fie obligati sa locuiasca acolo ca sa vada si sa simta pe propria piele dezastrul.
Adaugat de angela sanda floroni
la data 2012-02-01, 17:38
Adaugat de Mihai
la data 2012-01-31, 19:16
Daca in Africa de Sud sau alte state doar nivelul redeventei este de 20%, Romania ca si actionar la acest consortiu ar trebui sa detina 50%. Investitorilor daca nu le convine sa plece sa caute alti fraieri; Le ajunge 50% pentru simplu fapt ca noi ramanem sa facem fata consecintelor exploatarii, ei isi iau partea de profit si pleaca. Daca nu asa cum am imprumutat bani pentru inchipuite centuri de siguranta ale domnului Basescu sa foloseasca Romania banii imprumutati pentru proiecte de mare anvergura sa creeze locuri de munca si cu aurul extras sa ne platim datoriile,iar ce e in plus sa se bage la visteria nationala ca sa nu mai avem nevoie de imprumuturi pe viitor.
Adaugat de Aurel
la data 2012-01-30, 16:28
Romania a pierdut in perioada 1952-1960 printr-o firma sovieto-romana cea mai mare rezerva energetica a tarii, 17.288 tone de uraniu. Gheorghe Gheorghiu-Dej s-a suparat foc, pentru ca sovieticii nu ne-au dat noua, utilaje pentru extragerea uraniului.
Politicienii de astazi vor sa dea unei firme canadiano-romane cu actionariat american, zacamintele de metale rare si pretioase de la Rosia Montana in schimbul locurilor de munca.(praf aruncat in ochi) Participatia Romaniei in aceasta firma este de doar 20% si risca sa ajunga al 0,6% in urma ultimei majorari de capital, la care actionarul roman nu a putut participa. Statul urmeaza sa suporte cheltuielile de intretinere a barajului si a sistemelor de captare, monitorizarea emisiilor de acid cianhidric, pompare si tratare a apei pe o perioada nedeterminata, estimate la 12 milioane de euro anual. (...)
Statul roman ar primi 4% redevente pentru aur si argint. Presa vorbeste despre majorarea acestui procent la 6% prezentata ca o negociere reusita, fara se spuna ca in tari ca Africa de Sud redeventele pentru metale pretioase sunt de minim 20%.
In cele 200 de milioane de tone de minereu care se doresc a fi procesate cu cianuri la Rosia Montana, se estimeaza a fi 1,5 grame de aur pe tona de minereu si 11, 7 grame de argint pe tona. Daca nu vi se pare o exploatare rentabila aveti dreptate! Motivatia pentru acest proiect sta in metalele rare care insotesc zacamintele de aur. Vanadiu - 2500 grame pe tona, arseniu - 5000 grame pe tona, titan - 1000 grame pe tona, molibden - 10 grame pe tona, nichel - 30 de grame pe tona, crom - 50 grame pe tona, cobalt - 30 grame pe tona, galiu - 300 grame pe tona, germaniu - 20 grame pe tona, wolfram, molibden etc.
Daca punem aceste resurse in context mondial, epuizarea resurselor de energie si nevoia dezvoltarii energiilor regenerabile, a panourilor fotovoltaice si turbinelor eoliene, descoperim ca prima criza cu care se va confrunta lumea nu va fi cea petroliera ci a metalelor neferoase.
Galiu, spre exemplu, care se gaseste la Rosia Montana in cantitati de 300 de ori mai mari decat aurul, este folosit in fabricarea panourilor fotovoltaice si pretul actual este de 900 de dolari pe Kg. Utilizarea lui va creste pe masura ce tehnologiile vor fi perfectionate si rentabilitatea energiei solare va creste cu scumpirea petrolului.
26% din resursele de cupru extractabil din scoarta Pamantului s-au pierdut deja in gropi de gunoi. Inchiderea minei de cupru de la Rosia Poieni pentru a se face loc RMGC a dus la disponibilizarea a sute de muncitori, de care oficialii Gold Corporation nu isi aduc aminte cand fac calculele locurilor de munca.
Din anumite informatii, in contractul de concesiune secretizat se spune ca orice metal in plus recuperat intra in beneficiul celui care exploateaza zacamintul. Falsa desecretizare trambitata de Traian Basescu nu a facut lumina asupra acestui aspect.
Turcia, Cehia, Grecia, Costa Rica, Germania, Argentina, Filipinie au interzis mineritul cu cianuri.(de ce guvernantii nostrii permit ?!)
Parlamentul European a cerut Comisiei Europene interzicerea acestei tehnologii de minerit pana la sfarisitul anului 2011. Aduceti-va aminte de accidentul de la Baia Mare de acum 10 ani. Ungaria l-a considerat cea mai mare catastrofa dupa Cernobal. Statul roman are de platit circa 200 de milioane de dolari despagubiri.
La Rosia Montana ar urma sa se foloseasca aproximativ 1.561.000 tone substante periculoase, dintre care 84.000 tone de cianura in cea mai mare cariera cu crater deschis din Europa si cel mai mare baraj, inalt de 185 m. Ganditi-va la efectele pe care un posibil accident le-ar avea asupra Deltei Dunarii, un ultim bastion european pentru protejarea biodiversitatii.
Rosia Montana este unul dintre siturile cele mai bogate in resurse de patrimoniu cultural ale Romaniei, cuprinzand intr-un teritoriu intins pe cca. 650 ha 50 monumente istorice clasate, dintre care 7 desemnate ca monumente de valoare nationala si universala. De asemenea, patrimoniul cultural de la Rosia Montana este recunoscut si prin Planul de Amenajare a Teritoriului National.
Acest statut juridic de protectie plaseaza Rosia Montana inaintea multor orase ,prin numarul si valoarea monumentelor istorice si pe primul loc intre asezarile rurale ale Romaniei. Conform legii, protejarea si punerea in valoare a acestor valori instituite reprezinta lucrari de utilitate publica, de interes national.
Academia Romana, Casa Regala, ICOMOS (Comitetul International al Monumentelor si Siturilor), ca organizatie expert a UNESCO, Ad Astra, Alburnus Maior, ONG-uri din Romania si internationale, numerosi experti, institutii, studenti si cercetatori români din strainatate (RSSA, LSRS) recomanda si sustin includerea Rosiei Montane în Patrimoniul UNESCO.
Constatam ca rusinea de a fi roman si lipsa de reactie a romanilor in fata nedreptatilor a fost indusa de aceleasi televiziuni care astazi sunt complice la cel mai mare jaf din istoria poporului roman.
Va aflati printre putinii care au rezistat campaniei de dezinformare in care au fost angajate televiziunile, de aceea va solicitam implicarea nu doar ca simplu semnatar, ci ca militant, sa faceti cunoscut adevarul despre proiectul minier de la Rosia Montana.
DATI MAI DEPARTE!!
Adaugat de electriciansef
la data 2012-01-30, 11:37
.. au nevoie de un electrician ca sa stinga lumina la sfarsit !!! ... esti de nepretuit pentru ei....
Adaugat de mihai
la data 2012-01-30, 9:34
Alo, DUMI ? despre ce fel de parteneriat vorbesti tu aici? vinderea pe nimic a aurului tarii cu consecinte ecologice dezastruoase si iremediabile pe termen foarte lung pentru noi - asta numesti tu parteneriat? Fa asemenea parteneriate in propria ta curte dar in tara asta trebuie sa traiasca in siguranta si generatiile viitoare nu doar noi. Informeaza-te si cugeta asupra urmatoarelor : 1. ruperea barajului de cianuri de la Baia Mare vezi si azi consecintele 2. vezi fosta exploatare miniera de la Rosia Montana cati metri cubi de cianura arunca si azi in raul Aries valea Rosia 3. vezi fostele galerii ale minelor de aur din zona Brad - Gurabarza care s-au umplut cu apa datorita neconservarii lor dupa ce au fost inchise, vezi cum acestea scot tate substantele toxice si radioactive din galerii direct in raul Crisul Alb care a devenit rosu pana pe la Vata si astfel de exemple sunt la tot pasul in zona ( Certej, Zlatna, Ghelari etc
Adaugat de mihai
la data 2012-01-30, 9:16
Va fi probabil cel mai mare dezastru ecologic din tara si aici trebuie amintit doar cele mai importante puncte si anume: poluarea raurilor Aries ( pe 90% din lungimea sa ) precum si a raului Mures ( Al doilea rau important din tara ) cu cianuri si metale grele, poluare care va duce la distrugerea iremediabila a fitoplanctonului si zooplanctonului, cresterea radioactivitatii in zona peste limitele admise ( se stie ca acolo unde sunt exploatari cupro-aurifere exista si radioactivitate ) dar si castig infinit de mic din partea statului roman, locuri de munca pentru muncitori probabil chinezi sau japonezi ca minerii roamani consacrati sunt la pensie iar tineretul din zona sigur nu va intra in subteran cu tarnacopul in spate ( invatati fiind cu micile smenuri si ciupituri specifice romanesti ) si multe aletele. Concluzie: canadienii pleca cu aurul si celelalte metyale pretioase, noi vom ramanem pentru cateva sute de ani cu cianurile si radioactivitatea pentru ca odata inchisa o mina poluarea persista mult si bine.
Adaugat de TrebuieSaCerem50LaSuta
la data 2012-01-27, 13:24
din profit. Si eu cred ca se poate!
Adaugat de Ovidiu
la data 2012-01-27, 13:18
4 miliarde $ , cat va avea Romania de castigat, reprezinta aprox 5% din profitul Societatii Gabriel Resources.
Deci ce fel de afacere face Statul Roman? Se vinde ca o c...a frumoasa pe 20 lei.
Adaugat de Dumi
la data 2012-01-26, 12:45
eu nu ii inteleg pe cei care striga ca suntem furati, parca se aud voci de acum 20 si ceva de ani, pe bune. Nu mai traim in epoca "noi contra voi", epoca care ne-a daunat atat de mult, e vorba de un parteneriat. E cazul sa intram si noi in secolul 21, sa scapam de ultimele fantome ale comunismului
Adaugat de Calin
la data 2012-01-26, 10:18
e irelevant banuiesc ca Petrom a devenit cel mai mare contribuitor la PIB si la bugetul de stat, cand inainte era doar o gaura. Dar totusi Petrom s-a dat rapid, pe ascuns, la Rosia Montana s-a facut totul pe fata, au fost deschisi la dialog, au invitat societatea civila sa monitorizeze dupa ce se da drumul si pe langa asta primim peste jumatate din profituri in buget. Inteleg ca suflam si in iaurt dar totusi, sa o luam logic.
Adaugat de Calin
la data 2012-01-26, 10:16
Nu inteleg de unde ai scos ca se "vinde" sau se "da" sau mai stiu eu ce. E un parteneriat public-privat, practic se scoate aurul impreuna, doar ca statul nu trebuie sa scoata niciun leu de la buget. Si primim la bugetul de stat peste jumatate din profituri.
Adaugat de Observator
la data 2012-01-24, 15:00
Da Doamne sa priceapa cat mai multi romani ca ceea ce spuneti dvs. este cruntul adevar!
Adaugat de andy
la data 2012-01-19, 9:16
acum vin cu mesajul: romanii vor doar sa munceasca. futu-va mortii mamelor voastre, daca nu v-as omora, decat sa fiu sclav la voi. asta vrem noi, sa muncim pentru voi? ne fac sclavi pe fata in tara noastra. e incredibil. mars afara, nenorocitilor, nemancati ce sunteti. cei care vand aurul sunt niste tradatori. iar cei care fac reclama aceea ordinara ar trebui sa li se ia cetatenia romana. niste javre, i-as omora. de ce nu ia guvernul masuri? cat a luat basescu sa spuna ca vrea rosia montana. i-au transferat, ca americanii de la deveselu cateva zeci sau sute de milioane in conturile lui grase de prin antigua si isle of man? mama, ce i-as omora pe toti...
Adaugat de Observator
la data 2012-01-09, 19:42
Pe vremea PSD-ului s-a vandut petrolul tarii cu ochii inchisi tinand cont de interesul personal al celor care au facilitat semnarea contractului (cu gandul la beneficiul personal imediat si nicidecum cu gandul la viitorul populatiei romanesti). Ce ne miram ca PDL-ul s-a gandit sa dea si el un ultim tun pe ultima suta de metri, dupa modelul PSD-ist?! La furat si la aranjamente/inginerii financiare se pricep toti politicienii ca invata unul de la altul cu o eficienta demna de o cauza mai buna!
Adaugat de Doru
la data 2012-01-09, 2:45
De ce nu va uitati sa vedeti ce-au patit alti nefericiti inaintea noastra. Filmuletul de mai jos de pe youtube e facut de americani !
Rosia Montana Cyanide open-pit in the heart of Carpathian garden (eseu)
www.youtube.com
Eseu despre proiectul de minerit cu cianuri si mina deschisa la Rosia Montana Romania Essay regarding the mining project with cyanide and open-pit at Rosia M...
Adaugat de Costi
la data 2012-01-07, 19:46
Acelasi model ca la Petrom si cu rezultate previzibile, disparitia aurului ca bogatie naturala a Romaniei si imbogatirea GASTII de IMPROPRIETARITI PE BANII NOSTRI. Cum arata Romania dupa privatizarea Petrom? Romania vinde cetatenilor BENZINA prelucrata in tara din PETROL RUSESC sau din KAZAHSTAN, de slaba calitate si LA PRET DE SPECULA. Platim cel mai scump pentru o benzina botezata 30%. Acelasi lucru se va intampla si cu aurul platit la fel de prost, adica de 10 ori MAI PUTIN decat face. Are un nume ACEASTA afacere? Da, TRADARE NATIONALA!
Adaugat de raspopitu
la data 2012-01-05, 10:30
Sarantocii tradatori se vind repede, nu conteaza ca o tara intreaga inclusiv cei de acolo vor fi otraviti. Orice roman care mai are sange in in el este dator sa saboteze prin ORICE mijloace acest proiect! Traiasca Romania Libera, patria noastra !!!
Adaugat de petre
la data 2011-12-30, 18:24
Da sunt de acord sa se dea drumul cit mai repede la acele cariere,vreau sa lucrez acolo ca electrician ,am experienta in domeniu ,peste 20 de ani ,As vrea ca redactia sau cel care gestioneaza acest sait sa ma puna in legatura cu autoritatile sa-mi depun CV-ul,sau mai bine zis adresa acestiu birou,sau a companiei Canadiene
Adaugat de GICA CONTRA
la data 2011-12-26, 15:28
Inainte de iesirea din "scena", ultimul tun "basescian"!
Vedea-l-am pe afet!
Adaugat de Nu Merita
la data 2011-12-26, 2:06
Vindere de tara. ce poate fi mai clar???
1. Este evident ca cei de la conducere si ziaristii sunt platiti gras pentru aceasta marsavie.
2. Povestea cu locurile de munca este evident o aiureala. Ce conteaza cateva locuri de munca, cand s-au desfiintat mii de intreprinderi rentabile?
3. Poluarea va fi enorma - si o sa plateasca locuitorii zonei!
3. Noi nu avem cum sa platim datoriile si dam bogatia pe nimic.
4. Miza nu este aurul, ci wolframul, dupa care le cade buza la vestici. Plus alte mari bogatii de care nu se spune.
6. Cica ar fi cele mai mari zacaminte de uraniu din lume. Asta in conditiile in care se spune ca in cativa ani zacamintele se vor epuiza si va trebui sa...importam. Da, acum le dam pe gratis si unii castiga. Maine vom importa la preturi nesimtite si va creste pretul curentului electric. Si aceiasi vor castiga.
Si reclamele nerusinate de la TV si de pe internet, ca ce bine va fi daca se va vinde tara, cine le plateste? Din ce bani? Si pentru ce castig?
Sa mai continui?
Adaugat de SURMELIS ARGENTINA PUSA
la data 2011-12-21, 22:30
Magnatul EVREU cu cetatenie americana si israeliana,MARK RICH, escroc si avazionist de talie mondiala, face parte din cartelul ocult ROTHSCHILD-SOROS s-a aflat in spatele firmei ,, canadiene,, GOLD CORPORATION,companie cu 80% actionariat pestrit, pe care il controleaza insa RICH si care vrea sa preia unul dintre cele mai mari zacaminte de aur si argint din LUME , cel de la ROSIA MONTANA,in care STATULUI ROMAN revenindu-i din aceasta expoatare DOAR 2%,,,mai bine ROMANIA ar REANGAJA MINERII diponibilizati de la minele de carbuni si ar DESCHIDE MINE DE AUR SI ARGINT conduse cu noua TEHNOLOGIE de detectare a METALELOR PRETIOASE prin SATELIT cu ajutorul MICROUNDELOR , LASERELOR etc.
Adaugat de Paulista
la data 2011-12-21, 18:07
Comentariul este pertinent si argumentele invocate au sustinerea unor persoane avizate. Nici un investitor strain nu vine in Romania sa ne fericeasca pe noi. Ei urmaresc sa obtina un profit in interesul lor, profit care va fi externalizat
iar novom ramane cu ce nu au reusit sa fure mafiotii nostri sustinatori ai proiectului Rosia Montana.Locurile de munca ce vor fi create nu sunt de luga durata.Mai bine sa ne gestionam cu intelepciune banii tarii si sa nu-i risipim pe razboaie care nu sunt ale noastre (Irak,Afganistan,Bosnia)
si pe avioane F-16.Astea ii lipseau chelului.Cat despre Bogdan Baltazar, sa-si pastreze parerea pentru el.Bancherii,
economistii,politicienii, nu sunt in stare decat sa creeza crize
economice, ei nu creaza PIB, nu-i ajuta pregatirea profesionala. Iar Presedintele Traian Basescu, in momentele lui de sinceritate a recunoscut ca nu a fost un elev prea silitor la scoala.Acum ne da explicatii docte.O fi avand revelatii.Sa tinem seama de opinia Academiei Romane.Este institutia cea mai autorizata in materie, si echidistanta.
Adaugat de Nickoara
la data 2011-12-15, 15:38
ala e unul din textele care "circula" pe internet si cu care se spam-eaza pe facebook, l-am mai vazut si eu de cateva ori. E amuzant ca au adunat toate minciunile intr-un singur text
Adaugat de Herg
la data 2011-12-15, 14:53
InStrada, ai postat o serie de minciuni. In primul rand Africa de Sud nu are redeventa, in al doilea rand cantitatile alea de alte materiale sunt in imaginatia celui care a scris ce ai postat tu, Turcia, Grecia, Germania sigur nu au interzis mineritul cu cianuri ca Grecia isi deschide in curand o mina, Turcia e un producator major de aur iar Germania e cel mai mare producator de cianuri din Europa. Mai multa gandire totusi si mai putin copy-paste
Adaugat de Filip
la data 2011-12-15, 14:42
nu, statul primeste 4% redeventa, 20% din dividende si restul pana la 56% din taxe si impozite colectate. Iar Africa de Sud nu are redeventa, adica royalties. Aia 20% sunt probabil nivelul de taxare al acelei industrii. Dar am vazut ca ai postat si alte aberatii in al tau comentariu. Aia cu alte zacaminte e chiar amuzanta. Au cheltuit cei de la RMGC cateva sute de milioane de dolari pentru explorari si nu au gasit asta. Asa ca...
Adaugat de InStrada
la data 2011-12-15, 13:57
Statul roman ar primi 4% redevente pentru aur si argint. Presa vorbeste despre majorarea acestui procent la 6% prezentata ca o negociere reusita, fara se spuna ca in tari ca Africa de Sud redeventele pentru metale pretioase sunt de minim 20%.
In cele 200 de milioane de tone de minereu care se doresc a fi procesate cu cianuri la Rosia Montana, se estimeaza a fi 1,5 grame de aur pe tona de minereu si 11, 7 grame de argint pe tona. Daca nu vi se pare o exploatare rentabila aveti dreptate! Motivatia pentru acest proiect sta in metalele rare care insotesc zacamintele de aur. Vanadiu - 2500 grame pe tona, arseniu - 5000 grame pe tona, titan - 1000 grame pe tona, molibden - 10 grame pe tona, nichel - 30 de grame pe tona, crom - 50 grame pe tona, cobalt - 30 grame pe tona, galiu - 300 grame pe tona, germaniu - 20 grame pe tona, wolfram, molibden etc.
Daca punem aceste resurse in context mondial, epuizarea resurselor de energie si nevoia dezvoltarii energiilor regenerabile, a panourilor fotovoltaice si turbinelor eoliene, descoperim ca prima criza cu care se va confrunta lumea nu va fi cea petroliera ci a metalelor neferoase.
Galiu, spre exemplu, care se gaseste la Rosia Montana in cantitati de 300 de ori mai mari decat aurul, este folosit in fabricarea panourilor fotovoltaice si pretul actual este de 900 de dolari pe Kg. Utilizarea lui va creste pe masura ce tehnologiile vor fi perfectionate si rentabilitatea energiei solare va creste cu scumpirea petrolului.
26% din resursele de cupru extractabil din scoarta Pamantului s-au pierdut deja in gropi de gunoi. Inchiderea minei de cupru de la Rosia Poieni pentru a se face loc RMGC a dus la disponibilizarea a sute de muncitori, de care oficialii Gold Corporation nu isi aduc aminte cand fac calculele locurilor de munca.
Din anumite informatii, in contractul de concesiune secretizat se spune ca orice metal in plus recuperat intra in beneficiul celui care exploateaza zacamintul. Falsa desecretizare trambitata de Traian Basescu nu a facut lumina asupra acestui aspect.
Turcia, Cehia, Grecia, Costa Rica, Germania, Argentina, Filipinie au interzis mineritul cu cianuri. Parlamentul European a cerut Comisiei Europene interzicerea acestei tehnilogi de minerit pana la sfarisitul anului 2011. Aduceti-va aminte de accidentul de la Baia Mare de acum 10 ani. Ungaria l-a considerat cea mai mare catastrofa dupa Cernobal. Statul roman are de platit circa 200 de milioane de dolari despagubiri.
La Rosia Montana ar urma sa se foloseasca aproximativ 1.561.000 tone substante periculoase, dintre care 84.000 tone de cianura in cea mai mare cariera cu crater deschis din Europa si cel mai mare baraj, inalt de 185 m. Ganditi-va la efectele pe care un posibil accident le-ar avea asupra Deltei Dunarii, un ultim bastion european pentru protejarea biodiversitatii.
Adaugat de Horia
la data 2011-12-15, 13:34
florine, florine, mai degraba cea mai criminala generatie daca am accepta. In rest, numai bine. Du-te repede si ia-ti simbria din Modrogan.
Adaugat de Mihnea
la data 2011-12-15, 13:26
nu stiu de ce spui ca vindem. compania care va extrage e un parteneriat public-privat, e si statul o parte din proiect, se scoate aurul impreuna. Iar din parteneriatul asta statul are peste jumatate din profituri fara sa scoata niciun ban de la buget. Am fi cea mai proasta generatie daca am da cu piciorul unei asemenea oportunitati, mai ales in contextul economic actual.
Adaugat de Calin
la data 2011-12-15, 13:06
florin, statul nu ia doar 20%, ia in total 56% din profituri, asta fara sa scoatem niciun ban de la buget. Eu zic ca e o afacere mai mult decat avantajoasa iar pe langa asta ne va pune in prima pozitie in clasamentul producatorilor de aur din Europa. Nu ti-ar conveni sa fim si noi primii la un clasament de care sa nu ne fie rusine? In plus exagerezi distrugerea, exista normele europene, cele mai sigure din lume, care asigura minimizarea riscurilor.
Adaugat de florin
la data 2011-12-14, 22:44
Oameni buni eu nu stiu de ce ne mai contrazicem pe aici! Este cat se poate de clar ca totul este un joc si o manipulare! Sunt curios inca cu privire la deznodamantul acestei afaceri insa este clar ca nu are ce cauta nimeni sa exploateze aurul ala! SI IN CE PROCENTE NESIMTITE 80% aia si 20% statul! Oare sunt nebuni cu totii? Nu este in stare tara asta sa isi exploateze carierele acelea? As fi de acord si cu cianura si cu distrugerea ecosistemului numai cu conditia sa exploateze ROMANIA pentru ROMANIA. Daca hotii plangacioasi de la guvernare spun ca nu sunt bani pentru achizitia de utilaje pentru exploatare, as face un referendum sa contribuim cu totii dar macar stim ca raman banii in tara nu sa vina unu si altu si sa se imbogateasca pe spinarea noastra! Cu atat mai mult cu cat despre ce exploatare vorbim? AUR...hehe pai din prima zi de exploatare apare profitul ca sa zic asa, deci poti sa te inhami la asa ceva fara riscuri! exploatarea aurului de acolo nu e asa o himera, este clar aur acolo, oameni amatori sa lucreze sunt (si apropo de asta...cand vad reclamele alea cu tristii aia care plang ca ei neavand exploatarea miniera in zona sunt nevoiti sa plece din tara sa isi castige painea imi vine sa-i omor) de ce nu pleaca in alt oras, judet etc sa munceasca daca tot vor asta, la fel ca noi toti...ei o promoveaza ca si cand daca nu e Rosia Montana, e occidentul! Astia ne jignesc inteligenta (ma refer la cei care sponsorizeaza asemenea mizerii de reclame pe care sunt nevoit sa le inghit de la tv in fiecare zi). Jaf la drumu mare in tara asta!
Adaugat de florin
la data 2011-12-08, 16:29
Cel mai mult imi place chestia aia cu locurile de munca. E ca si cum se duc amercianii la arabi si vor sa le exploateze petrolul. Iar arabii ar zice: "Chiar va rugam, dar sa ne puneti la treaba. Noi ne multumim cu 4% din petrol, voi luati restul dar puneti-ne la treaba!"
E o prostie. Sa ia statul 80% as intelege. Daca statul ar vrea ar putea sa creeze locuri de munca si pe alte segmente, nu e musai mineritul. Aurul poate sa stea sub pamant pentru viitor, cand vor aparea tehnologii mai sigure.
Si cel mai important: daca ramane in pamant ramane copiilor nostri. Daca-l scoatem il risipim. Parintii nostri ne-au lasat paduri si ape... noi am vandut totul: padurile, apele, petrolul. Acum le vindem si aurul si terenul arabil. Suntem cea mai proasta generatie care a populat teritoriul asta vreodata.
Adaugat de MOTZU
la data 2011-12-08, 10:25
Cica femeia aceea care nu are loc de munca este angajata pe la "birouri" la goldcorporation si nenea e ceva maistru pe acolo
Adaugat de cleo
la data 2011-11-28, 18:06
Costica, daca cei care se opun proiectului Rosia Montana sunt tristi, tu esti jalnic. In plus, imi pun o intrebare fireasca: nu citesti, nu judeci, sau si tu ai primit bani ca sa sustii asa o aberatie. Gandeste un pic. E o exploatare care va distruge 4 munti cu tot ecosistemul lor cu tot, adica vor dispare padurile, peisajele minunate care au facut renumele Muntilor Apuseni, cu biodiversitatea de animale, plante, insecte etc, iar in locul acestor munti va apare un peisaj dezolant, fara pic de vegetatie. Ca si cum ne-am gasi pe o alta planeta parjolita de conditiile vitrege ale cosmosului. In plus apare un lac plin cu cianuri cu o suprafata de sute de hectare (cam cat lacul Vidraru), un lac pe care ai putea sa te plimbi cu vaporasul daca ar fi apa in loc de cianuri. Un lac plin cu otravuri dintre cele mai rele care, in timpul verii isi ridica miesmele otravitoare pe care vantul si ploaia le va duce mai departe (caci nu se vor ridica diguri de protectie pana la cer), imbolnavind si omorand milioane de vietuitoare. Si nici acesta nu e raul cel mai mare. Gandeste logic, cine poate garanta ca, in timp, substantele acelea extrem de corozive nu vor produce fisuri in bazinul de decantare si vor ajunge in pamant, in apa freatica si de aici, oravind la propriu apa din izvoare, parauri si rauri, pana la Delta Dunarii. Aceste fisuri se pot produce si doar prin micile miscari ale pamantului, iar in cazul unui cutermur de proportii dezastrul ecologic va fi de cateva ori mai mare decat au suferit japonezii cu Fukushima. Nu mai vorbesc de faptul ca, statul va primi o nimica toata din aceasta poveste terifianta, dar si sarcina de a cheltui, nu se stie cati zeci, sute de ani de aici inainte, sume importante (rezultate, desigur din taxe si impozite pe care le platim noi) doar pentru conservarea zonei cu cianuri si protejarea zonelor invecinate. Faci o socoteala la mintea cocosului si vezi ca aurul l-ai dat strainilor, locuri de munca - miciuni sfruntate (cateva sute la inceput pentru persoane necalificate, ce vor fi platite cu salariul minim pe economie, pana in pun la punct drumurile de acces, apoi "pa"), nu aduci la bugetul tarii decat alte cheltuieli pentru perioade nedeterminate de timp si in schimb primesti un lac de cianuri in loc de viata. Asta e ideea esentiala dai aurul tarii pentru moarte. Poate nu direct si imediat moartea ta, insa inevitabil, in timp, moartea a milioane de fiinte. Poate si fiinte dragi tie. Gandeste cu proprii tai neuroni. Pune-i la treaba. Eu sper sa nu-mi dai dreptate cand va fi prea tarziu.
Adaugat de nae
la data 2011-11-23, 12:49
sunt de acord atat cu opiniile pro cat si cu cele contra.... consider ca ar trebui mai multe dezbateri pe aceasta tema pentru a fi mai bine informati ... nu va mai jigniti si incercati cu argumente solide sa va sustineti punctele de vedere ... fiecare are sau nu interes in acest proiect ....putem sa stim contractul ca pe Tatal Nostru, ceea ce nu stim sunt efectele care vor urma si impactul lor asupra noastra... fie ca ne place sau nu acestia sunt conducatorii nostri si degeaba ii jignim ... poate ar trebui o alta abordare pentru a-i face mai atenti la lucrurile importante...
Adaugat de Vali
la data 2011-11-22, 10:08
Eu nu inteleg de ce trebuie sa vina sa ne creeze asa zisele locuri de munca altii, sa ia ei 80% si "statul Roman" cei 20%.Daca tot ne batem cu palmele in piept ca se vor creea 4000 de locuri de munca, de ce asa zisul statul Roman nu face ca exploatarea sa fie numai din partea noastra,aurul sa ramana in tara noastra, sa ne creasca noua tarii valoarea,sa putem plati ceea ce imbecilii din guvernare ne-au indatorat.Romania a construit in alte tari sosele,fabrici,rafinarii, si vine acum un imbecil din guvernare si spunem ca nu suntem in stare sa ne exploatam noi resursele aurifere.Ei nu sunt in stare pentru ca le e mai usor sa vanda tara,si mai fac si reclama la televizor,cum ca oamenii din zona sunt saraci.Da sunt saraci ca cei din guvernare vor asta,si fac ca in razboi, pun in fata plutonului populatia nevinovata.e o minciuna tot ce fac acesti guvernanti.SA VA FIE RUSINE LEPRELOR., DUPA 22 DE ANI TRAIM MAI RAU CA PE TIMPUL LUI CEAUSESCU.
Adaugat de madalina
la data 2011-11-10, 10:29
toata lumea se gandeste la bani, mai ganditiva si puneti accent daca doamne fereste s-ar produce vreun accident ecologic in timpul mineritului, ganditiva cati oameni, cate vietati si nu numai ar avea de suferit.....sa bage statul 20% in buzunar pe ei asta i interesaza. iar reclama aia e ridicola sa puna ei o amarata sa cersesca deschiderea Proiectului... sa vorbeasca cei care detin 80% din actiuni sa comunice poporului care sunt avantajele si dezavantajele acestui proiect.
Adaugat de damian
la data 2011-11-08, 20:29
TOTUL ESTE O EXCROCHERIE SI TARA VA PIERDE .SA DAI AURUL GRATIS ,ADICA PORDON CU O REVEDENTA DE 0.26% ESTE CEVA ABSURD SI DE NEIERTAT ...........
O PROSTIE DE GRAVITATEA TEZAURULUI ,,CLOSCA CU PUI,, CARE A DISPARUT. LA FEL VA DISPAREA SI ROSIA MONTANA CU ASA CONDUCATORI..........
Adaugat de Costica
la data 2011-11-05, 11:51
Ce de tristi si pe aici...Sunteti indivizi care nu ati facut nimic niciodata dar vorbiti de "vandut tara", parca sunteti Iliescu 2!
Incep sa cred ca e mana ungurilor care vor Transilvania cu tot cu aur, nu fara...Aurul ala se va extrage, el nu va ramane acolo, numai un idiot poate sa-si inchipuie altceva.Daca nu acum, vor extrage aia ce vor veni dupa noi, sa nu credeti ca prostia se transmite ereditar.
Toate ONG-urile aste aprimesc masiv bani, de la cine ? Poate de la aia care n-au putut pune mana si asteapta sa castiga ei in justitie drepturile de exploatare. Vad ca unii ii invita pe localnici la foame ; de ce nu se duc si ei acolo, daca tot sunt solidari cu "averea tarii"...
Ba prostilor, o tara e bogata cand cetatenii ei sunt bogati...Mai bine aprindeti o lumanare pentru toti aia care n-au avut norocul vostru sa-si permita sa stea la clape fara griji si sa fie indignati cu burta plina!!! In afara de contra exploatarii , n-am auzit macar o alta varianta , numai aberatii cu turismul de care insa nu se apuca nimeni...niciunul din cei ce se dau mari ecologisti! Binenteles ca tie cu hectarul la poarta iti vine usor sa spui "pleca in occident" sau "vino sclav la mine"...Rusine sa va fie!
Adaugat de dumi
la data 2011-11-04, 17:17
AAAAAAAAAAAAAAAAAAA NU STIU CE SA ZIC DAR E DE JALEEEEEEEEEEEEE CU ROMANI,CREDEM IN IDIOTI DE PARLAMENTARI MEREU SI CAND VINE VORBA DE VANDUT TARA O VAND CA PE 1 KG DE FAINA.E JALEEEEEEEEEEE
Adaugat de Lori
la data 2011-11-01, 13:15
Nu este doar ridicola...toate reclamele oribile acestea sunt ridicole....si mincinoase...si tradatori ai tarii si originii natale si lipsa de respect pt.natura noastra data de Dumnezeu...cum sa distrugi natura,pt.niste ariginti si bani?? Banii se vor duce oricum la cei smecheri,nicidecum la oamenii de rand. In privinta copiilor...si barbatul si femeia trebuie sa se abtina de la placeriile trupesti in perioada ovulatiei si atunci copii nu se mai fac si nici nu mor de foame si vin pe lume chinuiti de soarta din cauza egoismului si a ignorantei parintiilor... Respectati-va locul natal si nu permiteti nimanui sa va distruga pamantul,iar aceea oameni de la reclama,sunt oameni fara experienta,care au fost manipulati f.usor,dar macar cei care au inteles,sa nu permita,pt.ca e pacat de distrugerea naturii creata perfect de Dumnezeu.
Adaugat de andy
la data 2011-11-01, 0:09
reclama aceea de la televizor cu femeia aceea care nu are de munca e jalnica. ar vrea sa fie sclava la goldcorporation. mai bine mori de foame, daca ai mai facut si copii, dupa ce ca esti o saracie. i-as omora pe astia care fac copii si ei mor de foame. du-te la munca in occident, sau vino la mine la sapa pe 1000 de roni. prefera sa-si vanda tara pentru cativa banuti de reclama, dar a facut copii si i-a bagat si pe ei in iad. incredibil. ce oameni de 2 lei. goldcorporation va lua 80-90% din aurul de acolo, iar ni vom suge degetul, ca de obicei, vezi petrom, padurile, etc. mars afara, caini nenorociti. nu va dam nimic.
Adaugat de George
la data 2011-10-30, 1:22
Imi place reclama de la tv unde cersesc acei localnici mila si ne roaga sa votam sau sa contribuim cu ceva pentru a incepe exploatarea si a avea de lucru. Sa presupunem ca se incepe sau mai mai exact, pana la urma o sa inceapa si vor avea locuri de munca. Intrebarea mea este: cand se va intampla o scurgere masiva de cianuri si se va intampla si aceasta pentru ca, sa nu credem noi ca pe straini o sa-i intereseze sanatatea romanilor sau altceva inafara de aur, o sa mai recunoasca aceste aparati la tv ? sau atunci o sa ne condamne si o sa spuna ca noi restul tarii am votat si le-am adus beleaua pe cap si ei nu au fost de acord ?
Din punctul meu de vedere aceste televiziuni care fac reclama la acest aspect ar trebui sa fie responsabile si atunci si sa recunoasca faptul ca au contribuit mult la dezastrul care va urma.
Adaugat de flori
la data 2011-10-27, 22:44
,,Sa vezi ce special devine dupa ce pleaca cu aurul si noi ramanem cu buza umflata ,fara aur fara muntii apuseni cu craterul plin de cianuri ,bolnavi ,,.si toti bani cistigati de romania din afacerea asta ,,grozava nu vor ajunge sa tina cianurile sub control ,vezi pe net cit costa tinerea sub control a cianurilor statul canadian dupa afacerea cu gold corporation..ROMANII SE VOR ALEGE CU PRAFUL DE PE TOBA,
Adaugat de Flori Vasile
la data 2011-10-25, 15:44
Ce lasam copiilor nostri, generatiilor ce vor veni dupa noi?
Au auzit guvernantii nostrii de dezvoltare durabila?
Chinezii au marit de 3 ori pretul materiilor prime pentru adescuraja exportul si pentru a avea si copiii lor ce sa consume in viitor
Adaugat de alexandru
la data 2011-10-25, 12:29
.....si anii au trecut,exploatarea s-a terminat.Ce a lasat in urma?Greu de inventariat.Oameni reveniti la conditia lor de dinainte,adica someri.Peisaje selenare.Pericole pe care hartia nu le poate suporta.O tara plina de datorii si lipsita de ultima bogatie, vanduta pe nimic.Asta pe de-o parte.De cealalalta?Ca intotdeauna cand dintr-o astfel de combinatie , noi,(a se citi amaratii de romani) am iesit sifonati, ceilalti romani( a se citi baietii destepti)raman cu buzunarele burdusite.Daca tot tineam sa ne nenorocim cu mana noastra era asa de greu sa investeasca statul roman in aceasta exploatare?Auzi afacere.20%.Pagubos popor.
Adaugat de betivul
la data 2011-10-18, 19:32
cit de superficial a-ti trecut peste cianuri. ca au fost folosite la greu la gazari,dar,au fost relativ sub control , vivat experientele auschvitz....lipseste de asemenea, faptul ca statul canadian, unde-i inregistrata firma de apartament, fript cu exploatari miniere, nu se angajeaza la nimic...deci prinde orbul,scoate-i ochii...si kaplan,paulson,soros..etc- nu pot scoate bani prin altii? bag atit- tu faci- iar banii mei sint nepatati, ca tu suporti si poluarea,procese,sperturi, samd...
Adaugat de Corsin
la data 2011-10-14, 21:12
Dle Pai, ati oare vreun expert in geologie miniera si evaluare de zacaminte sau sunteti Vadim Tudor (el a lansat aceasta cifra fantasmagorica) si va ziceti Pai ?
Poate ne luminati si pe noi cum ati stabilit cifra sau cine vi-a suflat-o la ureche Mersi.
Adaugat de Cristian
la data 2011-10-04, 14:07
Sincer, nu stiu de pe ce lume veniti voi naivii (sa nu spun fraierii, ca suna prea rautacios), care aveti impresia ca daca normele astea sunt stricte pe hartie, se va respecta ceva in mod real. E o excrocherie de proportii si doar cei cativa masoni din varful oligarhiei care orchestreaza toata treaba o sa aiba de castigat. E evident ca politicienii au fost corupti masiv, sau le-au fost facute promisiuni grase daca proiectul se lanseaza. As fi de acord cu asta intr-o singura ipostaza: daca in cazul unui accident ecologic major, persoanele responsabile care au aprobat proiectul; ar fi condamnate la moarte!
Nemaivorbind ca lumea nu stie nici 10% din ceea ce este gabriel resources sau alte detalii ale contractului.
Mi-e scarba sincer cand citesc asemenea pareri! Sunt emise cu fundul.
Adaugat de Cristian Ioan
la data 2011-10-03, 13:15
"nu vom mai avea nimic de valoare" este adevarat.
Dar proiectul RMGC, daca ne ia galeriile, cladirile de patrimoniu, aurul, argintul si alte metale utile ce se gasesc in zona, o sa ne LASE in schimb alte kestii: cel mai mare iaz cu cianuri din Europa, dealuri de steril, un peisaj selenar, etc. Se va putea face aici "tusim de dezastru", ca la Cermobil!
Adaugat de corina
la data 2011-10-02, 19:30
well am fost si dupa 1 zi jumatate nu mai aveam ce sa fac si m-am plictisit restul de 3-4 zile. nu e un loc atat de special pe cat ai vrea tu sa zici ca este si nici nu e o zona care se poate baza pe turism ca sa supravietuiasca.
Adaugat de Valler
la data 2011-10-02, 14:58
My bad, conexiune proasta
Adaugat de Eu gen
la data 2011-10-02, 14:27
am inteles ideea, nu trebuia sa repeti de 4 ori :). Dar totusi ai dreptate, din cate am inteles Comisia Europeana a decis sa nu interzica cianurile pentru ca tehnologia ar fi sigura cat timp se respecta normele in vigoare, iar acele norme se aplica si in Romania. Iar despre beneficii economice s-a pronuntat si Ministerul Economiei, de aia si-au dat acordul.
Adaugat de Valler
la data 2011-10-02, 13:15
Avand in vedere ca respecta toate normele europene in vigoare, si ca statul primeste jumatate din profituri fara cheltuieli, nu vad de ce nu s-ar porni proiectul. Adica, oricum vor reecologiza zona, localnicii sunt in marea lor majoritate de acord, cred ca e mai degraba o problema politica. Asta se poate vedea chiar din pozitia partidelor, care si-au schimbat parerea cand erau la putere fata de cand erau in opozitie. Iar raportul Academiei este invechit, e din 2004, de atunci s-a mai imbunatatit proiectul si am intrat sub incidenta UE deci si a normelor sale de mediu stricte.
Adaugat de Pai
la data 2011-10-01, 17:14
Apropo.....este vorba de 800 de tone de aur-Cel mai mare zacamant de aur din lume!!!
Da ati auzit bine.....ei sa ia totu si basescu spaga cu neamul lui de fomisti!!
Uraniul l-au luat Rusi...Aurul il vor americani
De ce credeti ca avem baza Nato in Romania- hotul este dupa aur si lenesul(Basescu) dupa spaga !!!
Oricum nimic nu se va intampla caci este prea mare ciolanul si prea multi caini!!
Dar ca sa stie toata tara: 800 de tone de Aur nu 300-!!!!
Adaugat de Stanley
la data 2011-09-29, 14:22
Este clar ca suma este tentanta pt orice "Guvern". Cum trec in opozitie, cum nu mai sunt de acord cu proiectul. "Comisionul" o fi mare si atunci si "interesul" la fel. Ramine cea mai banoasa afacere care se mai poate face cu tara asta. Pina la urma o sa semneze contractul, dar poate ca o sa mai ramina ceva si la noi in tara.
Adaugat de z
la data 2011-09-29, 8:18
am dat gratis petrolul si gazele,de ce sa nu dam si aurul?
cei care au facut si vor face aemenea afaceri ar trebui condamnati ptr subminarea economiei nationale!
Adaugat de Mircea
la data 2011-09-28, 10:27
"Vrem" inseamna 10-20 de bosorogi , nostalgici dupa privelegiile lor de fosti activisti de partid , sau securisti! E, n-o sa aveti placerea asta , jigodiilor ! O sa muriti , in curand si va scapa tara de ultimele ramasite ale celui mai criminal regim cunoscut de istorie!
Adaugat de Ina
la data 2011-09-28, 10:23
Asa este ! Ba , mai mult : in fiecare seara, taie gatul la 10 copii de un an si le bea sangele ! Apoi, violeaza 10 fetite de 10 ani. Apoi , se deghizeaza , umbla pe strazi toata noaptea si impusca cate 50-100 de oameni cu un Kalasnikov! Norocul nostru este ca vine cate un suflet curat si inimaginabil de inteligent , ca Vali, si ne lumineaza ! Am , totusi o nelamurire : de ce am eu senzatia ca acest Vali e un bou?
Adaugat de vali
la data 2011-09-27, 17:17
Dusmanul de moarte al poporului roman , cel mai distrugator individ este nimeni altul decat Traian Basescu , mult mai perfid si distrugator decat toti cei de dinaintea lui, gen Ion Iliescu , Constantinescu, Ceausescu, Antonescu. Regele Mihai etc.Prin tot ceea ce a facut de cand infiltratul serviciilor secrete in clanurile politice interlope ca si in toata cariera lui profesionala , s-a dovedit un individ plin de rautate si lipsit de cei 7 ani de acasa . Lacom, mincinos , perfid , dusmanos pina la sange are exact toate calitatile rele ale unei HIENE umane . Sa ii dea Dumnezeu tarina usoara si liniste intr-un loc cu lumina si verdeata sau in fundul iadului la tot neamul sau .
Adaugat de inamicu
la data 2011-09-24, 14:30
Vrem sa demareze Proiectul Rosia Montana, dar nu in timpul lui Basescu, al PDL, al PSD, PC sau alte grupari criminale cu fatza de partide politice ! Vrem Socialism si incetatrea sfidarii omului de catre om ! Vrem dreptate !
Adaugat de G
la data 2011-09-23, 11:58
Nu cred in promisiunile celor de la RMGC si nici in ale dlui. Traian Basescu. Pacat ca nici macar in aceasta chestiune nu vede binele Romaniei. Toata Europa se impotriveste exploatarii de la Rosia Montana, el nu! Nici macar nu asculta parerile specialistilor, academicienilor, sa vada dezastrul din spatele unei exploatari de cativa ani. E un praf in ochi ceea ce ni sa da din partea companiei RMGC, iar ceea ce ramane dupa (ecosistem distrus, oameni stramutati, zacaminte secate DEFINITIV, obrazul Romaniei patat etc etc) e dezastru! Treziti-va, stimati politicieni, macar in ultimul moment, va rugam!
Adaugat de rosen
la data 2011-09-16, 19:39
NU E OK, nici daca am primi tot aurul. Mergeti si vizitati zona, este superba si plina de istorie.
Adaugat de Rosen
la data 2011-09-16, 19:36
Lasand deoparte faptul ca dam majoritatea aurul (daca informatiile sint corecte - il dam unora care s-au imbogatit aruncind lumea in criza economica actuala), nu putem distruge frumusetea unica a Apusenilor, sanatatea florei, faunei si populatiei locale, si viitorul zonei pentru un pic de bani si citeva locuri de munca temporare. Micile beneficii tempoarre nu justifica in nici un caz o astfel de distrugere, cu consecinte pe termen foarte lung. Nimic nu justifica o astfel de distrugere.
Adaugat de olah romano
la data 2011-09-15, 11:25
Daca aurul si restul de metale scumpe intra la bugetul Romaniei e ok, dar daca este dat strainilor pe mici sume de kkt care intra tot in buzunarele hotilor care ne fura tara de 21 de ani nu e ok, s-ar putea sa curga bulion fiindca miza si interesele sant incomensurabile, deja denigrarea romaniei este in plina desfasurare dupa cum ne manipuleaza mass-media, vom vedea
Adaugat de emilian
la data 2011-09-13, 19:19
Lasati muntii asa cum sunt ! JEFUITORII DE TARA sa nu ne duca grija !Sperand sa scapam odata pentru totdeauna de IMBECILII CARE NE CONDUC, cat inca se mai poate, sa avem ce lasa mostenire URMASILOR nostri romani !
Uitati-va ce se intampla in tara, SE FURA, SE MINTE, SE MOARE DE FOAME, NATURA ESTE PANGARITA ! Toate jigodiile, TOATE LICHELELE au FUNCTII inalte !
Profesorii sunt umiliti, nu sunt lasati sa-si faca datoria. Agramati din minister le impun tot felul de "activitati extracurriculare, "perfectionari", aducatoare de "CREDITE". Invatamantul merge intr-adevar prost datorita MANUALELOR ALTERNATIVE si a continutului acestora, a lipsei de respect pentru profesori si a salariilor de mizerie, a implicarii politicului in EDUCATIE.
IN SANATATE SE FURA, unii medici uita de juramant de FOAME ! Ei, altceva nu stiu, nu vor si nu au timp sa faca !
Lasati-i sa faca ce stiu mai bine, nu-i jigniti, nu-i enervati, fiindca ce fac, fac pentru voi, pentru noi toti !
Nu-i lasati pe straini si pe Hotii Romani SA MAI FURE DIN ROMANIA !
Adaugat de Virgil Ciuca
la data 2011-09-10, 14:53
Chemare la judecată
Voi, ce ne-aţi vândut la Piaţă,
Vreţi să ne vindeţi şi ţara.
Nu v-ar apuca în viaţă
Nici cucul, nici primăvara!
Voi, ce ne-aţi vândut în piaţă,
Acum vreţi să vindeţi munţii.
Nu v-ar mai găsi în viaţă
Nici copiii, nici părinţii!
Voi, ce ne-aţi pângărit glia
Şi-aţi uitat c-avem şi cruci,
Lovi v-ar apoplexia,
Criminali şi eunuci!
Voi, ce-aţi dezbinat poporul
Şi v-aţi rotunjit averea,
Împreună cu soborul
Ne-aţi vândut şi căpisterea.
Voi, ce ne-aţi scufundat flota,
Vreţi să-necaţi România,
Voi ne-aţi pregătit Golgota
Şi ne-aţi întinat mândria.
Aţi vândut averea ţării,
Ne-aţi distrus aşezământul
Cum e ziua disperării,
De v-ar înghiţi mormântul!
Voi, ce-aţi vândut România
La Bănci şi la licurici,
Voi ne-aţi năpădit ca râia
Trădători şi venetici.
Voi, ce ne-aţi vândut pământul,
Ne-alungaţi peste hotare.
Să nu mai rostiţi cuvântul
De ROMÂN, că mult ne doare!
Aţi schimbat legile ţării,
Chiar şi Constituţia
Căci în ziua deşteptării
Vreţi să ne-ngropaţi cu ea.
Sfârtecat-aţi harta ţării,
Ordin de globalizare,
Nu v-ar apuca în viaţă
Paştele şi Postul Mare!
Voi ne-nmormântaţi cu nunta
Dup-o lege vinovată,
Aşa v-a cerut Oculta,
Eu vă chem la judecată.
Voi, ce ne-aţi vândut la Piaţă,
Voi, ce ne-aţi trădat şi ţara,
Nu v-ar apuca în viaţă
Nici cucul, nici primăvara!
Virgil Ciucă
New York
12 aprilie, 2011
Adaugat de Ellias
la data 2011-09-08, 20:49
Daca ai avea un pic de educatie mai Manule, ai realiza ca nu Basescu si Udrea si Funeriu au completat acest contract intre tarile occidentale si Romania: ci chiar cei pe care tu ii lingi la c-oaie si la c-ur. Scrie clar ca a fost semnat de premierul Radu Vasile, Radu Berceanu ca ministru al Industriei si Comertului si de Decebal Traian Remes. Asa ca atunci cand citesti un articol, ia-o de la capat si citeste cu atentie: lasa ierburile si comentariile fara noima in mocirla inc are te scalzi. Problema e foarte grava: de ce se vinde tot: toate zacamintele tarii, tot ce a facut Impuscatul. Cel putin aluia ii pasa de Romania. Acum e o debandada ca nici chiar Tepes nu ne mai poate scoate din hotia si mizeria in care ne-au aruncat cei ce au condus tara asta de 20 de ani si care si-au umplut fiecare buzunarele pana la refuz, iar muritorii de rand, mor pe capede de foame , mizerie si multe multe alte lipsuri. Poporul roman a ajunst sa plece sa-si caute de lucru peste granita fiinca in tara nu mai au loc de hoti si de jeguri parvenite. Asta e durerea mare. Fratilor: deschideti ochii si vedeti si mai departe, in viitor...nu numai ce face Basescu si Udrea. Nu sunt fan al nici unuia din cei enumerati, insa este tragedia poporului roman, ca natie pe pamant, iar copiii copiilor nostrii ne vor condamna ca am stat cu mainile in san si ne-am uitat cum ne fura americanii, canadienii si toti strainii tot ce reprezinta ROMANIA. Stop strainilor de-a exploata Rosia Montana. Sa se face licitatie asa cum prevede legea: nu se vind toate lucrurile pe usa din dos, iar cei ce vor sa pastreze ceva din tara asta, nici macar nu au un cuvant de spus. Si in tara sunt oameni cu bani: de ce ne vindem americanilor? Nu e destul ca s-au infiltrat peste tot in lume?
Adaugat de justitie
la data 2011-09-08, 18:37
Rosia Montana e a romanilor si a Romaniei. Daca se va exploata, in continuare, putem spune ca poporul roman va disparea cat de curand. Nu vom mai avea nimic de valoare, iar urmasii urmasilor nostri ne vor critica ca nu am fost in stare sa le lasam o tara! Stop Exploatarii Rosia Montana!!!!!!!!!
Adaugat de Delia
la data 2011-09-06, 15:36
De ce nu se organizeaza referendum?
Adaugat de wolfram
la data 2011-09-05, 20:35
am inteles ca pe linga aur si argint, la Rosia Montana se afla si zacamint de wolfram care e mult mai scump decat aurul. Acest metal se foloseste de obicei in industria militara si aeronautica. de ce nu se spune nimic de acest lucru. Poate de asta vor sa-l vanda cu tot. Parca era un articol in Constitutia ROmaniei (165 sau 166) "bogatiile solului si subsolului sunt ale poporului roman", cum au vandut: petrolul, gayele, aurul, uraniul , si altele.
Adaugat de simona
la data 2011-09-01, 8:46
Ce se va intimpla acolo ne va lasa cu poluare si distrugere sute de ani. Generatiile interesate acum vor dispare, in schimb copiii care se vor naste pe malurile riului Aries vor suporta efectele poluarii si ale distrugerii. Se invoca datoriile si nevoia de bani pentru tara. Intrebarile sunt atit de simple:
1. daca avem nevoie de bani de ce nu incercam sa facem noi exploatarea in conditii pe care le consideram oportune?
2. de ce nu ne-am straduit sa fim actionari majoritari?
3. de ce nu incercam sa cream locuri de munca in alte domenii, cu efecte pozitive pe termen lung, pentru mediu si implicit pentru alte acticvitati economice. Nu s-a mai facut nimic de atitia ani. Doar vindem si iar vindem.
Oamenii simplii sunt convinsi ca interesele sunt altele si nu ale acestei tari si ale celor multi si amariti.
Lacomia si lipsa de caracter si cinste ne-au dus acolo unde suntem acum. D-zeu sa aiba mila de noi!
Adaugat de Manu
la data 2011-09-01, 6:39
De abia astept sa scapam de Basescu, Funeriu, Udrea. Se cred stapani pe tara asta, pe viata noastra. Sa le fie rusine! Ne-am saturat de marinarul nebun!
Adaugat de Anca
la data 2011-08-31, 17:47
incredibil! chiar nu suntem capabili sa ne fructificam bogatia pamantului nostru?! rusine profitorilor care pentru bani isi vand tara! am scapat de rusi, vin canadienii ca americani ne-au pus pe butuci.../ infecttia de Iliescu ne-a procopsit cu tiganii lui la conducerea tarii, ne-a invadat rasa lui retardata, hoata si spuurccata ce-si bate joc de tara asta/ trag toti de ciolan si profita cu nesimtire crasa caracteristica lor, mizzerabili de neimaginat/ Treziti-va romani pana nu va fi prea tarziu! jos cu tziganii in frunte cu actuala conducere!