Reguli pentru buna gestiune a unui magazin. Ce trebuie să știe un manager?

Noile tehnologii ajută foarte mult la promovarea și coordonarea activităților într-o companie, iar managerii primesc acum un ajutor nesperat. Și în cazul organizării unui magazin directorii pot recurge la soluții inteligente, care să simplifice foarte mult munca angajaților și să elimine activitățile repetitive. Acest lucru pare imposibil în retail, dar nu este deloc așa. Iată câteva ponturi pe care un manager le poate folosi pentru a gestiona mai ușor un magazin.

Motivarea și încurajarea angajaților
În retail este foarte greu să păstrezi forța de muncă, angajații stau de obicei destul de puțin timp pe un anumit post, apoi pleacă. Prin urmare, un director de magazin trebuie să știe cum să aleagă de la bun început candidații cei mai serioși, iar apoi trebuie să-i motiveze. Acest lucru este foarte dificil, pentru că munca în retail este stresantă și solicitantă.

Un avantaj îl au în această situație managerii care folosesc noile tehnologii, pentru că acestea simplifică munca manuală și repetitivă. Cele mai importante procese pot fi automatizate, astfel încât angajații vor câștiga timp pentru a se implica în alte proiecte, spre exemplu în acțiunile de promovare a magazinului.

Totodată, directorul de magazin trebuie să se asigure că le oferă angajaților săi posibilitatea de a participa la cursuri și traininguri și de a învăța noile tehnologii care le ușurează munca. În acest fel, ei vor deprinde abilitățile necesare ca să avanseze în carieră și nu vor mai fi tentați să plece în altă parte. Desigur, managerul trebuie să comunice constant cu ei, inclusiv prin organizarea unor discuții 1 la 1, astfel încât să le afle problemele și aspirațiile.

Control permanent asupra stocurilor
În retail, pentru creșterea unei afaceri este nevoie în primul rând de un control foarte bun asupra stocurilor. Stocul insuficient este un adevărat coșmar pentru orice manager de magazin, de aceea el trebuie să anticipeze eventualele momente de criză și să fie pregătit. Pentru asta, directorul trebuie să țină zilnic o evidență a stocurilor inclusiv prin numărarea manuală a produselor, la care pot lua parte și angajații. Aceasta este cea mai bună metodă pentru a obține rapid o evidență a stocurilor existente și a pierderilor.

O altă soluție foarte utilă, care-l va ajuta pe manager să fie în pas cu noile tehnologii și totodată cu un pas înaintea competiției, este folosirea unui program de gestiune pentru magazin. Cu ajutorul unui soft de acest fel, directorul de magazin poate ține mult mai ușor gestiunea stocurilor, află imediat care este statusul lor și situația vânzărilor. Va cunoaște în orice moment care sunt produsele care se vând cel mai repede și care trebuie să fie promovate mai insistent. Tot astfel, el își va da seama mai ușor ce strategii de marketing funcționează și ce poate fi schimbat sau îmbunătățit, pentru o creștere rapidă a vânzărilor.

Marele avantaj al acestor softuri de business este că sunt ușor de folosit și de înțeles chiar și de către o persoană care nu are o pregătire tehnică deosebită. Datele sunt furnizare automat și interpretate, astfel încât managerul poate identifica rapid cea mai bună soluție pentru a rezolva o problemă.

Promovarea și vânzarea online
În acest moment, un magazin care nu este prezent și în online nu are șanse să se dezvolte. Oamenii preferă să comande sau să se informeze online despre produse, prin urmare un manager de magazin are și această nouă responsabilitate: promovarea online.

Acest lucru presupune lansarea unui site cu oferta de produse, deschiderea unor pagini pe rețelele sociale și implicarea managerului în gestionarea comenzilor online, a returului sau chiar în comunicarea online cu clienții. Este un domeniu în plină dezvoltare, foarte dinamic, de aceea un bun director de magazin trebuie să fie la curent cu cele mai noi tendințe în comerțul online și să știe cum poate valorifica la maximum promovarea și vânzarea pe internet.

Acestea sunt cele mai importante aspecte de care trebuie să țină cont un manager pentru a putea contribui la creșterea afacerii. Noile tehnologii aduc multe provocări în acest domeniu, dar și numeroase oportunități, de care un bun director de magazin poate profita.

loading...
loading...