Pandemia vs strategia de marketing. Cine castiga?

Pe masura ce COVID-19 se raspandeste la nivelul intregului mapamond, oamenii de pretutindeni invata sa faca fata noului stil de viata, care incepe sa se desfasoare din ce in ce mai mult in sfera online. In cazul companiilor, cele care si-au regandit strategiile spre piata digitala sunt si cele care vor reusi sa supravietuiasca acestei perioade caracterizate de comportamentul in continua schimbare al cumparatorilor.

Existenta unui site functional si prezenta e-commerce-ului nu sunt insa suficiente pentru succesul unui business, ele reprezinta doar jumatate din strategia de vanzare. O parte la fel de importanta o reprezinta capacitatea de a atrage clientii, dupa cum explica specialistii R2 SEO Agency.

Pe masura ce concurenta business-urilor pe piata online creste ca urmare a situatiei cauzate de COVID-19, lupta pentru trafic devine si mai mare mare. Pentru companiile mici, aceasta perioada reprezinta o adevarata provocare pentru a se regasi in cautarile  clientilor.

Din acest motiv, marketingul digital este esential pentru a creste vizibilitatea brandurilor si traficul catre site-uri. O strategie complexa de marketing digital include atat optimizarea pentru motoarele de cautare (Search Engine Optimization), cat si prezenta active a brandurilor pe toate canalele social media.

Eficiente sunt in aceasta perioada si campaniile platite. In timp ce multe companii mici isi concentreaza pe eforturile de marketing organic, cum ar fi retelele de socializare, campaniile platite din mass-media ar trebui luate in considerare pentru atragerea clientilor.

Desi, la prima vedere pare o decizie neinspirata ca firmele sa investeasca bani in marketing in timpul unei crize globale, o analiza obiectiva arata ca, pe masura ce multe companii isi reduc bugetele pentru cheltuielile publicitare online, tarifele CPM si PPC scad si ele.

Brand Awareness, esential

Clientii au optat pentru achizitii de servicii sau produse comercializate de branduri in care au incredere, aproape intotdeauna,iar acest fapt este cu atat mai important cu cat, in perioada de pandemie,  consumatorii sunt mai atenti la bugetul personal.

Pentru a creste increderea in brand, specialistii recomanda companiilor sa se axeze mai mult pe afisari si vizualizari, decat pe click-uri si conversii, desi nici acestea nu trebuie ignorate. In situatia in care exista trafic, dar nu si conversii, orice companie trebuie sa apeleze la servicii de optimizare SEO.

Pe langa optimizare, in aceasta perioada, binevenit este Local SEO, mai ales pentru companiile care furnizeaza produse sau servicii intr-o anumita regiune geografica (de exemplu, peisagisti, florarii etc.) pentru a creste vizibilitatea business-ului pentru clientii din proximitate, caci, in perioada de pandemie, criteriile de cumparare ale clientilor au fost readaptate, cei mai multi preferand sa achizitioneze produse locale, pentru a limita riscul de raspandire a noului coronavirus.

In concluzie, bugetele de marketing online nu ar trebui eliminate, ci schimbata strategia online. De exemplu, continutul oricarui website ar trebui sa fie conceput, in primul rand, cu scopul de a fi util cumparatorilor si de abia apoi, pentru a creste conversiile.

Deja multe companii au adoptat aceasta tactica, iar in ceea ce priveste cresterea vizibilitatii, firmele online se orienteaza din ce in ce mai mult catre SEO ca o alternativa rentabila la publicitatea platita in timpul pandemiei.

loading...
loading...