MENS SANA IN CORPORE SANO

Titlul acestui articol este dat de un străvechi dicton latin, care înseamnă „minte sănătoasă într-un corp sănătos”. Este definiția mișcării, a sportului, a educației fizice, ne învață că sănătatea trupească asigură și condiționează buna funcționare a creierului. Poate îi amintește cineva și ministrului Educației, Liviu Pop, acest adevăr de necontestat. Nu citind un manual de educație fizică în clasă vor crește sănătoși copiii noștri, ci făcând mișcare în aer liber.

Manualul de Educație Fizică a stârnit multe controverse. Eu fac parte dintre aceia pe care aberațiile guvernanților noștri nu îi mai miră. Am trecut de exasperare, văzând ce decizii iau cei din guvern, am ajuns la concluzia că acești oameni fie râd de noi, fie efectiv nu-și dau seama ce fac. Din manualul oferit de Ministerul Educației, copiii de clasa a V-a vor învăța, printre altele, și mersul, alergarea sau săritura. Alo, domnule ministru Pop, cei pe care vreți să-i învățați mersul pe jos și alergarea au în jur de 10-11 ani, nu sunt prunci de câteva luni care de-abia fac primii pași sau merg de-a bușilea! Treziți-vă, domnilor miniștri!

e1

Reacțiile părinților sunt normale. Oamenii întreabă, logic, oare când mai fac mișcare copiii lor, ocupați fiind cu lecturarea unui manual inutil, care nu aduce nimic bun în cadrul procesului de educație. În alte țări, copiii au câte 5-6 ore de educație fizică pe săptămână, iar sportul, mișcarea sunt considerate foarte importante. Așa ar trebui să fie și la noi, dar în România anului de grație 2017 există școli care au încă toalete în curte, iar Ministerul Educației se ocupă de editarea unor manuale în care copiii sunt învățați cum să meargă. Copiii noștri merg la școală cocoșați sub greutatea unor ghiozdane și așa foarte grele, de ce să nu mai adauge domnul ministru Pop un manual de 140 de pagini, pentru a spori chinul micuților?

e2

Orele de sport trebuie ținute în aer liber, așa cum au fost crescute atâtea generații de copii. Așa pot înțelege rolul extrem de important al mișcării, ale exercițiului fizic, nu stând acasă în fotoliu și uitându-se la poze în care li se arată cum să alerge. Manualul de educație fizică ar trebui adresat, de fapt, profesorilor de specialitate, nu elevilor. Premierul Mihai Tudose ne spune că sigur este vorba de o glumă a colegului său de la Educație, când este întrebat ce rațiuni au stat la baza editării manualului respectiv. După cum vedeți, avem un guvern foarte glumeț, foarte simpatic, care se joacă cu nervii părinților și cheltuie așa, în glumă, sume importante pe editarea unor manuale inutile și, mai ales, aberante.

e4

Domnule ministru Pop, trebuie să pricepeți că actualele generații de copii, de tineri, nu mai au nimic de-a face cu acei copiii simpli, crescuți la țară. Acum copiii au acces, de la o vârstă fragedă, la o tehnologie modernă, care le deschide o paledă largă de posibilități. Dacă voi, cei aflați în fruntea Ministerului Educației, le oferiți astfel de manuale aiuritoare, să nu vă mai mirați că singurul mers pe care îl învață tinerii noștri este cel către țările avansate, unde la școală nu sunt învățați cum să alerge, iar ghiozdanul nu le îndoaie spatele.

Cristian Huluban