A MAI CAZUT UN MIT. Alimentele prajite nu imbolnavesc inima. Care este explicația
Cercetatorii de la Universitatea din Madrid au verificat daca exista vreo legatura intre alimentația bogata in prajeli și riscul de boli cardiovasculare. Au fost analizate date de la 41.000 de adulți cu varste intre 29 și 69 de ani, care au fost imparțiți in patru grupuri in funcție de cantitatea de prajeli consumata.
Ei au fost monitorizați 11 ani și in tot acest timp au fost inregistrate 600 de infarcturi miocardice, iar 1.100 de persoane au murit din cauze diverse. Nu au fost constate insa diferențe in ceea ce privește starea generala de sanatate intre cele patru grupuri de participanți la studiu.
Alimentele prajite iși schimba valoarea nutriționala: pierd din apa și se imbiba cu grasimi, crescand și numarul de calorii. Cercetatorii atrag insa atenția ca prajitul in alte uleiuri decat cele menționate sau chiar in untura poate dauna sanatații. Periculoase sunt și uleiurile refolosite, indiferent de tipul lor.
"Studiul arata cat de mult conteaza tipul de ulei folosit"
Pe de alta parte, un consum excesiv de alimente grase duce la acumularea kilogramelor in plus, iar obezitate reprezinta un risc cardiovascular. Un alt aspect este faptul ca dieta spaniolilor este meditaraneana, bogata in salate, vin roșu, fara excese și, in general, destul de sanatoasa.
"Legatura dintre consumul de alimente prajite și boli de inima nu este susținuta de dovezi. Asta nu inseamna ca un consum excesiv de alimente bogate in grasimi nu poate dauna sanatații. Studiul mai arata cat de mult conteaza tipul de ulei folosit la prajire. In general, recomandam grasimile vegetale, nesaturate, nu pe cele saturate, animale", a declarat profesorul Michael Leitzmann, de la Universitatea din Rogensburg, Germania.
» vezi articolul original



































