Dacă ai o afacere în domeniul comerțului electronic, trebuie să cunoști tehnologiile de ultimă oră ce pot să-ți îmbunătățească activitatea și să investești în aplicarea lor, astfel încât să te diferențiezi față de competitori și să crești vizibilitatea în mediul online. Îți prezentăm în continuare cele mai importante tehnologii moderne care te ajută să-ți dezvolți magazinul online, oricare ar fi produsele și serviciile pe care le promovezi:
Realitatea virtuală (VR)
Această tehnologie permite includerea lumii fizice în cea online, prin simularea experiențelor reale în aplicații disponibile pe internet. Astfel, clienții pot să viziteze showroom-uri virtuale și să trăiască experiențele realistice din magazinele tradiționale, fără să meargă efectiv la cumpărături.
Produsele pot fi vizualizate în diferite sortimente, prin schimbarea setărilor, iar fiecare persoană își poate crea avatare cu ajutorul cărora să exploreze magazinele online și să afle detalii despre articolele de pe site (mărimi, modele, texturi, combinații și accesorizări).
Realitatea augmentată (AR)
Pentru un plus de veridicitate în experiența de shopping online, realitatea augmentată permite suprapunerea imaginilor generate de computer peste cele vizualizate de utilizatori. Se obține o percepție senzorială mai puternică, prin includerea de elemente grafice, sunete și videoclipuri.
Clienții pot realiza tururi virtuale și de asemenea au la dispoziție posibilitatea de a încerca produsele magazinului online direct din confortul propriului cămin, cu ajutorul aplicațiilor software ce folosesc tehnologia AR.
Pe langa hainele care pot fi cumparate fizic din magazine si de pe site-ul e-commerce, piese din colectii diferite pot fi cumparate si virtual, prin intermediul platformei Zepeto. Platforma este folosita de branduri mari pentru achizionarea de versiuni digitale ale hainelor si machiajului purtate de avatarurile proprii, in metavers.
Inteligența artificială (AI) si automatizare
În prezent, dacă vrei să conectezi magazinul online cu alte marketplace-uri ai nevoie de soluții plug&play separate sau de o platformă eCommerce automată care trebuie să includă elemente de AI, pentru a avea un avantaj competitiv pe piața comerțului electronic. Conexiunile prin API îți facilitează comunicarea cu diferitele servicii pe care le folosești: curieri, soft de facturare, magazin online, marketplace-uri, astfel toate procesele sunt standardizate și automate pentru a te putea să te concentrezi pe elementele care nu se pot automatiza..
Big Data
Noile tehnologii permit firmelor care au magazine online și platforme e-commerce să analizeze cantități foarte mari de date și informații, pentru a fundamenta decizii mai bune și a construi strategii de business pe termen lung, în baza unor previziuni riguroase și prin analizarea în profunzime a profilului consumatorilor.
Voice recognition
Pe baza acestei tehnologii utilizatorii vor putea căuta produsele de care au nevoie fără să mai scrie pe tastele de la smartphone, tabletă, laptop sau PC. Algoritmii de voice recognition vor duce la scăderea căutărilor pe bază de text și vor face mai simplă experiența shoppingului online.
Tehnologia 5G
Perfecționarea comunicațiilor mobile permite creșterea vitezei de internet și contribuie la o conectivitate superioară, care va duce la realizarea de achiziții instantanee, fără timpi pierduți cu browsingul pe platformele de e-commerce și fără întârzieri la încărcarea imaginilor sau procesarea plăților online.
Internetul lucrurilor (IoT- Internet of things)
Utilizarea dispozitivelor capabile să comunice între ele reprezintă o transformare majoră a modului în care va evolua comerțul electronic. Acestea pot să colecteze date pe care le analizează și inițiază pe baza concluziilor obținute diverse acțiuni ce pot crește semnificativ profitabilitatea afacerilor.
Introducerea tehnologiei IoT în gestionarea depozitelor, realizarea inventarului de produse, managementul lanțului de aprovizionare sau coordonarea comunicării cu clienții înseamnă un mare pas înainte în optimizarea activităților recurente și organizarea mai eficientă a operațiunilor pe care le efectuează magazinele online.
Cunoașterea și utilizarea acestor tehnologii moderne reprezintă oportunități excelente pentru dezvoltarea afacerilor online și ne arată că în domeniul e-commerce viitorul începe azi.