7 lucruri pe care un manager de restaurant ar trebui să le facă

Gestionarea unui restaurant nu este o misiune deloc ușoară pentru un manager care trebuie să păstreze constant o relație bună cu angajații și oaspeții localului. Presiunea sarcinilor zilnice, responsabilitatea uriașă față de produsele și serviciile oferite sau nevoile personalului pot afecta buna funcționare a restaurantului, dacă liderul nu găsește soluții în timp ce se lovește frecvent de provocări neașteptate. Iată ce lucruri trebuie să facă un manager care își dorește cu adevărat să dezvolte o organizație prosperă:

1. Planificare proactivă

O administrare eficientă înseamnă planificarea atentă a activității, astfel încât toate task-urile să fie îndeplinite cu succes. În calitate de lider, trebuie să ții cont de vânzări, stoc de produse, liste de achiziții, modalități de lucru, programul angajaților sau alocarea sarcinilor zilnice. Un software specializat îți poate fi de ajutor pentru a gestiona facil întreaga activitate a restaurantului. Cu un singur click aici poți găsi o metodă funcțională special concepută pentru industria ospitalității, care oferă o viziune completă asupra afacerii.   

2. Încurajarea angajaților

Orice șef trebuie să stimuleze potențialul angajaților, să înțeleagă oamenii și să-i aprecieze. Ascultă ideile echipei, încurajează întrebările, oferă răspunsuri, fii obiectiv și dispus să pledezi. Oferă-le îndrumări în acțiunile lor zilnice și transformă succesul tău într-o sursă de inspirație pentru personal. În acest fel, chiar și critica va fi văzută ca o oportunitate de învățare și nu neapărat o formă de disciplină.

3. Un exemplu în fața echipei

Nu acționa mai presus de reguli, abordează fiecare situație cu același nivel de corectitudine și comunică eficient cu staff-ul tău. Chiar dacă încerci să fii în permanență prea simpatic și îngăduitor, asta nu îți va aduce succesul. Ca manager, trebuie să fii un exemplu pentru ceilalți, să iei deciziile corecte, să-ți respecți cuvântul dat sau termenele limită, să nu îți însușești ideile salariaților și să-ți asumi responsabilitatea pentru greșelile făcute. Astfel de lucruri îți vor garanta aprecierea și încrederea angajaților pe termen lung.

4. Dezvoltarea angajaților

Un manager de restaurant recunoaște importanța oferirii angajaților a oportunitații de a învăța și de a se dezvolta pentru a deveni eficienți. Așadar, investește în abilitățile personalului, contribuie la cultivarea talentului individual și îndreaptă capacitățile unice ale oamenilor spre productivitatea localului. Formarea și educația este critică în industria ospitalității, de aceea orice lider trebuie să-și instruiască constant toți angajații.

5. Înțelegerea corectă a multitaskingului

Managementul bun înseamnă înțelegerea corectă a multitaskingului, atât în ceea ce privește liderul cât și angajații. În calitate de lider, probabil simți adesea că este nevoie de tine pretutindeni. Totuși, trebuie să găsești un echilibru fără să te epuizezi încercând să faci cât mai multe lucruri deodată. De asemenea, nu încerca să le soliciți angajaților mai mult decât pot face pentru că nu vor fi performanți. Învață să delegi sarcini și să gestionezi eficient timpul, al tău și al personalului.

6. Implicarea în activitățile zilnice

Joacă întotdeauna în echipă și susține-ți echipa indiferent de situație! Nu vei fi mai câștigat dacă te izolezi și doar dai ordine, așa că ajută-i pe ceilalți atunci când au nevoie. Fii în mijlocul oamenilor, motivează-i, încearcă să le oferi sprijin dacă sunt depășiți de situație și chiar oferă-te să faci ceva în locul lor, dacă observi că sunt momente în care au nevoie de o mică pauză.

7. Verificarea permanentă a serviciilor

Valoarea produselor și serviciilor oferite trebuie să fie impecabilă în cazul unui restaurant. Prin urmare, fii atent la tot ceea ce se întâmplă în local, de la mâncare și curățenie până la verificarea angajaților și cunoașterea clienților fideli. Acest lucru te va ajuta să îți duci afacerea la alt nivel, să demonstrezi consistență și onestitate.

 Administratorul unui restaurant trebuie să creeze o relație excelentă cu echipa sa și să își concentreze toată atenția pe fericirea și motivația acestora, dar și pe serviciile oferite. În industria ospitalității, oamenii și produsele satisfac plăcut așteptările clienților, de aceea e necesară o gestionare eficientă care să conducă la o evoluție constantă a tuturor resurselor.

loading...
loading...