5 trucuri pentru un somn mai bun

Dacă ai probleme cu somnul, cel mai probabil îți este greu să rămâi treaz pe timpul zilei. Din fericire, insomnia poate fi tratată și fără medicamente, începând cu mici schimbări în stilul tău de viață. Pe lângă excluderea cofeinei și respectarea unui program regulat de somn, poți să ții cont de sfaturile de mai jos, care te vor ajuta să dormi mai bine în fiecare noapte!

Achiziționează un topper pentru saltea

Pentru că patul în care dormi trebuie să fie confortabil, primul lucru de care poți să te ocupi este achiziționarea unui topper de saltea. Topperul este o saltea adițională, special creată pentru a-ți oferi un plus de confort și poate fi folosită pentru patul sau canapeaua care nu îți mai oferă suportul dorit. Cu ajutorul unui topper, vei reuși să îmbunătățești calitatea somnului, deși ai o saltea veche, care și-a pierdut proprietățile. În plus, un topper previne durerile de spate! Alege modele din materiale organice, care absorb umiditatea și sunt foarte durabile, pentru a te bucura de nopți liniștitoare. Produsele de tip topper sunt permeabile, anatomice, ideale pentru toate anotimpurile.

Alege pernele potrivite

Un alt factor care îți influențează somnul și de care trebuie să te ocupi este alegerea pernelor. Pernele vor fi alese în funcție de înălțime, astfel încât coloana vertebrală să stea dreaptă în timpul somnului. Totodată, dacă obișnuiești să dormi pe o parte, este important să alegi perna corectă, pe care poți dormi într-o poziție cât mai naturală. Atunci când dormi pe o parte, perna potrivită îți va proteja spatele și gâtul, iar dacă ai probleme cu sforăitul, această poziție de somn este ideală. Dacă și tu dormi pe o parte, optează pentru o pernă înaltă și fermă, care să-ți susțină corect gâtul. Dormi pe spate? Ar trebui să folosești o pernă joasă, cu spumă cu memorie sau latex, care oferă susținere adițională gâtului atunci când ești întins pe spate.

Îndepărtează orice sursă de lumină

Ți-e greu să adormi? Lumina puternică reprezintă una dintre cauzele pentru care creierul refuză să adoarmă, acest lucru întârziind producerea melatoninei. Astfel, este indicat să eviți laptopul, televizorul sau orice alt aparat electrocasnic înainte de somn. În schimb, poți alege să citești o carte, care să te ajute să te relaxezi. Mizează pe draperiile groase, care vor împiedica razele de lumină să te deranjeze și care te ajută să creezi o atmosferă propice pentru odihnă.

Folosește uleiuri esențiale

Atunci când te pregătești de culcare, pune câteva picături de ulei esențial într-un vas cu apă și încălzește sau pulverizează în dormitor, pentru a te relaxa. Anumite mirosuri, precum cel de mușețel sau lavandă te vor introduce într-o stare de liniște, de care ai nevoie pe timpul serii. Lavanda este cel mai versatil ulei esențial care îți aduce un somn de calitate, funcționând la fel de bine pentru calmarea nervilor și ameliorarea durerilor de cap și a durerilor musculare.

Bucură-te de activități relaxante

Pentru că somnul nu se declanșează atunci când apeși pe un buton, te poți bucura de activități relaxante, uitând de grijile din timpul zilei. Înainte de somn, cu cel puțin o oră înainte să dormi, ascultă melodii liniștitoare, bucură-te de o baie caldă sau citește câteva pagini din romanul preferat. Toate aceste activități te ajută să scapi de stres și să fii pregătit de odihnă.

Unul dintre motivele pentru care somnul întârzie să apară este stresul, la care se adaugă toate grijile acumulate de peste zi. Încearcă să te concentrezi doar pe lucrurile pozitive, măcar înainte de somn, pentru a-ți elibera mintea de griji. Activități precum cititul și muzica relaxantă te pot ajuta pe timpul serii, dar nu uita să-ți pregătești corespunzător patul. Un topper de calitate și pernele care să-ți susțină gâtul și coloana sunt elementele de care ai nevoie pentru a te odihni toată noaptea.

loading...
loading...