5 sfaturi care te scapă de anxietatea cauzată de izolare

Anul 2020 a adus surprize neplăcute la nivel mondial. Infecțiile cu SARS-CoV-2 s-au înmulțit considerabil, a fost declarată starea de urgență și în țara noastră și ne-am trezit izolați la domiciliu. Îngrijorările cu privire la pericolul de infectare și izolarea creează o stare accentuată de anxietate. 

Dacă te afli în izolare, fie ca măsură de prevenție, fie pentru că ești suspect de Covid-19, aceste sfaturi te-ar putea ajuta să gestionezi anxietatea.

Despre Covid-19 și izolare

Covid-19 reprezintă infecția cu noul tip de coronavirus, SARS-CoV-2. Acest virus colonizează tractul respirator și provoacă simptome asemănătoare unei gripe – dificultăți de respirație, febră, tuse, stare de oboseală, dureri musculare. Și, deși în multe cazuri, boala este asimptomatică, purtătorul poate transmite virusul altor persoane.

Izolarea și respectarea regulilor de igienă sunt importante, iar cu cât știi mai multe informații despre coronavirus (simptome, perioada de incubație, prevenție), cu atât ești mai pregătit să te protejezi. Cu toate acestea, izolarea poate crea o stare puternică de anxietate, atât din cauza lipsei de libertate sau a proviziilor cât și ca urmare a anulării unor planuri. Persoanele care locuiesc în apartament pot fi mai afectate, spre deosebire de cele care locuiesc la curte și pot ieși la aer.

Ce este anxietatea?

Anxietatea este o stare normală declanșată în organism drept un sistem de alertă. Creierul  dezvoltă această alertă atunci când simte un potențial pericol, pentru a lua măsuri de protecție înainte ca adevăratul pericol să apară. Cu alte cuvinte, anxietatea este un instinct de supraviețuire. Însă, în societatea modernă, anxietatea poate rămâne constantă, în absența unui pericol real. 

Simptomele anxietății sunt o stare de neliniște, de agitație permanentă și de nestăpânit, îngrijorări incontrolabile, iritabilitate, probleme cu somnul (dificultate de a adormi și o calitate slabă a somnului), dificultăți de concentrare. 

5 sfaturi utile

Uită de sensul cuvântului „izolare”, care te face să te simți închis. Privește situația ca pe o oportunitate de a te concentra mai mult pe propria persoană, dar și pe cei dragi. Deși criza de Covid-19 ți-a stricat planurile, nu renunța la rutina ta și nu-ți dezechilibra stilul de viață. 

Următoarele sfaturi te pot ajuta să faci față, cu ușurință, acestei perioade, fără să te simți îngrădit. Ba, din contră! S-ar putea să te bucuri de această perioadă ca de o vacanță. 

1.Vorbește cu persoanele dragi!

Dacă ești izolat cu persoanele dragi, acum ai șansa să petreci timp cu ele. Faceți activități plăcute împreună și profitați pentru a vă consolida relațiile. Poartă conversațiile pe care nu le-ai putut purta până acum, din cauza agitației vieții cotidiene. 

Dacă ești departe de cei dragi, sună-i. Datorită noilor tehnologii, vă puteți vedea oricând simțiți nevoia.

Discută cu cei din jur despre stările tale interioare. E posibil ca aceștia să empatizeze cu tine și să vă ajutați reciproc.

2.Fă mișcare!

Sportul stimulează producția de serotonină și endorfine. Acestea sunt substanțe din creier care creează senzația de fericire. De asemenea, mișcarea te ajută să îți stimulezi mușchii și articulațiile și te scapă de sentimentul că ești lipsit de libertate. 

În izolare, poți face exerciții fizice simple, fitness, zumba, aerobic, dans, circuite HIIT și exerciții de tip stretching. Ai la îndemână internetul, care îți vine în ajutor cu tot felul de cursuri sau exerciții. Nu uita că te poți folosi și de obiectele din casă pentru exerciții.

3.Încearcă tehnici de relaxare!

Tehnicile de relaxare te ajută să reduci stresul și anxietatea. Poți face exerciții de respirație (se efectuează respirații adânci și lente) sau fizice, de relaxare și echilibru ( yoga, tai chi, qigong, meditație). Rugăciunea, autohipnoza și meditația prin scanare corporală sunt, de asemenea, tehnici de relaxare foarte eficiente. 

4.Fă activități plăcute!

Acum, ai timp să te bucuri de hobby-urile tale sau chiar să încerci unele noi. Cititul, pictatul, vizionarea de filme, cântatul sau orice altă activitate te pot face să te simți în largul tău. 

5.Evoluează!

Profită de această perioadă pentru a evolua în domeniul în care activezi sau în alt sector care te interesează. Acum ai timp să creezi proiecte, să studiezi, să te autoevaluezi și să te perfecționezi. În acest mod, nu vei stagna, iar când vei ieși din izolare vei da un randament mai bun, în viața profesională. 

Așadar, urmează aceste sfaturi pentru a gestiona anxietatea și nu o lăsa să-ți fure timpul cu tine însuți și cu cei dragi ție.

loading...
loading...