4 sfaturi pentru a îmbunătăți imaginea site-ului tău

În prezent, website-ul reprezintă un puternic instrument de prezentare și informare, un element central al strategiei de marketing digital. Acesta este, practic, vânzătorul specializat, experimentat, cu disponibilitate permanentă și cu potențialul de a deveni cel mai important atu în efortul de cucerire a pieței.

Vrei să știi ce ar trebui să faci pentru a putea îmbunătăți imaginea site-ului tău? Pentru a-ți veni în ajutor, am pregătit mai jos o listă cu idei concise și obiective clare. 

1. Optimizează viteza de încărcare a site-ului.

Aceasta poate fi realizată printr-o strategie care trebuie să vizeze atât modalitatea de găzduire și serverul pe care este găzduit website-ul, cât și elementele tehnice de realizare a site-ului. Deși poate părea prohibitivă, opțiunea unui server dedicat pentru găzduirea site-ului este una extrem de atractivă, mai ales că prețurile serverelor dedicate au scăzut considerabil o dată cu avansul tehnologiei. Iar avantajele pe care alegerea unui server dedicat le aduce sunt considerabile: 

  • resursele unui server fizic, configurat conform nevoilor specifice ale website-ului, puse la dispoziția exclusivă a domeniului tău online – se elimină astfel riscul ca performanța acestuia să fie influențată negativ de site-urile vecine;
  • posibilitatea de instalare și configurare în detaliu a sistemului de operare și a tuturor aplicațiilor necesare pentru funcționarea optimă a domeniului;
  • disponibilitatea de a configura în detaliu opțiunile de securitate, cu scopul de a obține stabilitatea dată de o funcționare optimă, în siguranță deplină;
  • posibilitate de configurare redundantă – pentru a asigura funcționarea continuă, indiferent de problemele care pot surveni.

La această opțiune premium trebuie să fie adăugată o configurare profesională a conținutului website-ului, realizabilă urmărind 4 etape:

  • Solicitarea – datele website-ului sunt cerute de la server, iar ținta este folosirea CDN (rețea dispersată geografic, fiecare nod/server menține în cache conținutul static al site-ului) și cât mai puține fișiere (se poate chiar realiza o analiză a cât de utilizat este fiecare fișier pentru afișarea fiecărei pagini);
  • Răspunsul – serverul grupează fișierele necesare creării paginii; pentru a preveni acțiunea serverului de a grupa periodic, la fiecare solicitare, fișierele necesare afișării paginii, se stochează în memoria cache o versiune a site-ului; se poate utiliza inclusiv memoria cache a serverului și tehnologia HTTP2;
  • Construcția – încărcare asincron a fișierelor, eliminarea prioritizărilor;
  • Renderizarea – browser-ul adaugă resurse din alte surse, precum fișierele de tip JavaScript, de exemplu. 

2. Apelează la business email hosting

O adresă de email personalizată este oglindirea unei atitudini serioase, orientate către profesie și client, transmite un mesaj de încredere potențialilor parteneri de comunicare și promovează imaginea website-ului și a brandului. De asemenea, aduce beneficii în desfășurarea activității zilnice, legate de: viteza superioară de acces, viteza de download/upload a datelor transmise, gradul de securitate ridicat, posibilitatea de configurare avansată sau back-up garantat pentru perioade mari de timp. 

3. Optimizează accesarea de pe dispozitive mobile.

Accesul website-urilor de pe platforme mobile se situează în prezent la circa 52% din totalul traficului la nivel global. Mai mult decât atât, Google a anunțat încă din 2018 că versiunea pentru dispozitiv mobil a unui site va fi baza evaluării performanței SEO. Pentru a îmbunătăți experiența mobilă există 3 posibilități:

  • „m.example.com” – se creează un site separat pe un subdomeniu „m” și se redirecționează accesul dispozitivelor mobile către acesta;
  • furnizarea dinamică – versiuni ale site-ului sunt create pentru fiecare tip de dispozitiv în parte, iar serverul este programat să furnizeze versiunea potrivită tipului de dispozitiv utilizat;
  • redarea diferențiată – se creează o singură versiune a website-ului, dar aceasta este redată diferit, funcție de dimensiunea ecranului; metoda este  preferată explicit de către Google pentru că nu implică redirecționări, dar și de către dezvoltatorii și administratorii de sistem, deoarece există un singur cod HTML de creat și întreținut. 

Dacă ținem cont de faptul că majoritatea căutărilor online sunt efectuate de pe dispozitive mobile, este evident că acestea vor face diferența în statisticile care îți vor arăta ulterior evoluția percepției utilizatorilor asupra domeniului tău.

4. Optează pentru utilizarea de AMP.

Google folosește o versiune AMP (accelerated mobile pages) a paginii, separată de versiunea originală, pe care o stochează în propriile servere cache – mult mai rapide decât serverele disponibile pe piață – și o afișează ca rezultat al căutării pe motorul de căutare. Acesta reprezintă, așadar, încă un avantaj de care te poți folosi pentru a-ți crește vizibilitatea online. 

Îmbunătățirea imaginii unui site trebuie să plece de la un audit extins care să indice punctele forte și punctele slabe ale site-ului la nivel conceptual și la nivel de găzduire. Urmărirea unui plan care să elimine sistematic problemele identificate, precum și monitorizarea efectelor survenite în urma implementării acțiunilor corective reprezintă căile sigure către o ameliorare semnificativă a performanțelor unui website.

 

loading...
loading...