3 reguli pentru minimizarea riscului în afaceri

Activitatea economică implică aspecte concurențiale ce trebuie abordate cu grijă, pentru a demara cu succes o afacere sau pentru a o menține în parametri de performanță doriți. O strategie managerială cuprinde acțiuni specifice pentru minimizarea riscului în afaceri, iar în continuare vă prezentăm câteva reguli pe care să le respectați în vederea optimizării relației pe care o are firma cu acționarii, clienții, colaboratorii și angajații ei.

Verificați companiile pe care le alegeți pentru colaborare 

Paza bună  trece primejdia rea, iar în materie de afaceri acest proverb se regăsește în acțiunile de background check, care constau în verificări de persoane și societăți, deoarece reputația companiei trebuie protejată și nu poate fi pusă la îndoială prin colaborarea cu entități economice pe care nu le recomandă nivelul de performanță, corectitudinea și etica profesională.

Apelați la servicii specializate de investigații pentru verificarea reputației personale și de afaceri, care include și interviuri cu angajații, clienții și contractori companiilor respective, plus identificarea unor aspecte legale, litigii sau probleme fiscale pe care viitorul colaborator le are în relația cu autoritățile statului.

Influența politică, acțiunile de lobby și apartenența la asociații profesionale de tip patronate, sindicate, camere de comerț, coaliții transectoriale sunt de asemenea aspecte pe care trebuie să le luați în calcul. 

Asigurați-vă un fond de rezervă pentru susținerea activității în situații de criză

Realizați un plan de afaceri atât pentru un scenariu realist, cât și pentru unul pesimist, ca să creați și să determinați valoarea unui fond de rezervă pe care să-l puteți accesa atunci când firma are dificultăți de cashflow sau de altă natură.

O astfel de precauție este indispensabilă pentru a asigura un nivel minim de activitate și a nu fi nevoie să “puneți lacătul pe ușă” la primul impas major. Valoarea activelor firmei trebuie menținută prin derularea operațiunilor specifice obiectului de activitate, pentru a elimina sau a reduce pe cât posibil perioadele de stagnare sau riscurile de insolvență ori faliment. Colaborarea cu un broker de asigurări și întocmirea unei strategii de exit sunt de asemenea necesare pentru gestionarea optimă a perioadelor dificile.

În situații deosebite, fondul de rezervă se poate constitui cu ajutorul diversificării produselor și serviciilor pe care le oferă compania, în condițiile identificării unei oportunități viabile și a limitării împrumuturilor pe termen lung.

Apelați la specialiști în audit financiar, managerial și reputațional 

Minimizarea riscului în afaceri se realizează și pe baza evaluării realiste a performanțelor companiei, de aceea este necesar să solicitați serviciile unor firme specializate în audit financiar, managerial și reputațional.

Astfel veți avea o imagine actualizată a nivelului de performanță în administrarea finanțelor de care dispune compania  și a predicțiilor în ceea ce privește veniturile și cheltuielile viitoare, pentru identificarea din timp a eventualelor probleme și rezolvarea lor.

Auditul managerial este important pentru că pe baza lui se identifică erorile de strategie și se poate redresa mersul afacerii în funcție de oportunitățile și dificultățile din mediul de afaceri.

Auditul reputațional este cel care prezintă imaginea firmei pe piață la momentul respectiv, așa cum este ea percepută de publicurile țintă: clienți, furnizori, colaboratori, angajați. 

Țineți seama de aceste reguli atunci când conduceți o afacere și monitorizați riscurile ce pot afecta activitatea economică a firmei, pentru a reacționa rapid și eficient în situații complicate pentru companie.

loading...
loading...